×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Startproblem audi 100 2.3. 91 mod

Mer
15 år 11 måneder dager siden #1600 av audibil
Hei!
HAR STARTPROBLEMER AUDI 100 2.3. 1991-92 MODELL
Her er en periodisk feil som de fleste mekanikerne jeg har spurt vegrer seg for å søke på.
Problemet oppstår av og til, men bare når det er litt varmt eller spesielt ille ved ekstra varmt vær.
Det kan virke som problemet har tiltatt etter at bilen ble kjørt tom for bensin en gang i mai 2007. Men det skjedde også enkelte ganger sommeren 2006. Den gang en til to ganger i måneden på sommeren. Aldri høsten og vinter 2006/07 og heller ikke høst og vinter 2007/08.
Etter at bilen ble kjørt tom for bensin, virker det som problemet har tiltatt, og nå i mai 2008 har det skjedd 1 til 3 ganger i uka.
Det virker som bensinen ikke kommer helt fram til motor hele tiden.
Har sjekket at det kommer forbi bensinfilter som forøvrig ble byttet 2007.
Det er heller ikke på grunn av vakum i bensintank, har hatt lokket løst på.
Når jeg vrir tenningsnøkkel ett hakk, starter bensinpumpe, ved to hakk går starteren.
Skriver dette så det ikke blir missforstått i forklaringen senere her.
Skal her prøve å beskrive symptomene de gangene den ikke vil starte.
Først vil jeg nevne at dersom den ikke starter og jeg lar den stå i ro i ½ - 1 time, så starter den alltid og går feilfritt i inntil en uke. Dersom bilen starter og går lenger enn 2 minutter, så har den aldri, jeg gjentar aldri stoppet. Ikke før tenningen er avslått og jeg skal starte bilen på nytt. Det er det som er litt rart, når den går, så går den fint.


De gangene den ikke vil starte:
Har forsøkt å skru tenningsnøkkel ett hakk, og hører pumpe går en stund før den stopper. Skrur så av og på tenning bare ett hakk gjentatte ganger til pumpe ikke lenger aktiveres, og skrur da på tenning to hakk så starter kobles inn. Da hender det av og til at bilen starter og går i ca.½ minutt før den stopper.
En annen ting som av og til skjer når jeg bare vrir på tenningsnøkkel ett hakk, er at pumpa starter, og idet pumpa stopper, så er det akkurat som om bilen tenner(et lite puff)
Har jeg forsøkt å overstyre bensinpumperelè under dasjbordet.(dette relè er for øvrig byttet). Når jeg overstyrer dette og samtidig drar på starteren, så har bilen av og til gått inntil 1 minutt, og en sjelden gang lykkes i å få bilen til å gå. Men stort sett så går ikke det.
Det hender imidlertid at bilen lager en kortvarig (ca 1 sekund )ktssjoo lyd i motor (tenner?) akkurat i det øyeblikket pumpa stopper. Uten at jeg har aktivert starter!

Har hatt bilen i to og et halvt år, og er ellers veldig fornøyd med den.
Jeg har vært inne på tanken å selge den, men med det problemet er det nok ikke så lett.
Dette ble mye, men håper du kan hjelpe meg.

På forhånd Takk.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.168 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.