×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Accent - mister kraft

Mer
16 år 1 måned dager siden #1337 av Mortis
Har en 1995 Hyundai Accent 1,5 GLS (Aut) som har jeg har fått litt småproblemer med...igjen! Bilen mister plutselig motorkraften når jeg gir litt gass, særlig i oppoverbakker. Men den mister ikke kraft slik at den stopper opp. Det er som om kraften kommer og forsvinner igjen hele tiden. Når jeg slipper gassen igjen går bilen normalt. Det er som om den ikke vil opp i noe særlig turtall. Hva kan det være?

1995 Hyundai Accent 1,5 GLS
Mer
16 år 3 uker dager siden #1423 av windigo2001
Hei.

Det første jeg hadde sjekket av plugger, pluggkabler, fordeler og slike ting som har med tenning å gjøre. Det kan bare være kondens, og det du beskriver høres veldig ut som det. Sjekk også bensinfilter, det kan ligge rusk og vann i bunnen av dette.

Men du skriver at bilen har automat. Er du sikker på at det ikke er girkassen som slurrer? Hvor langt har Huyndaien din gått? Er bilen \"pent\" eller tøft kjørt? Lenge siden det ble byttet olje/sil på girkassen? Har du peilet oljenivået? Jeg opplevde nemlig det samme på en Mistubishi Spacewagon med automat. Når jeg kjørte på lave turtall (1000 - 1500 omdr/min) og ga litt forsiktig gass, slurret girkassen en liten stund før den liksom tok tak og ga liv i bilen. Det kunne føles nesten helt likt som når motoren fusker og bruker litt tid på å tenne skikkelig.

Men ta tak i det enkleste først. Gå over tenningskomponenter og bensintilførsel, så håper vi feilen ikke er mer alvorlig enn det :) Skulle du derimot ha et girkasseproblem, som jeg hadde, kan det fort bli en mer kostbar fornøyelse.
Mer
16 år 3 uker dager siden #1425 av Mortis
Besvart av Mortis i emne Sv:Accent - mister kraft
Takk for tipsene!
Det er nok ikke girkassen. Bilen har bare rullet 90.000 km. og er pensjonistkjørt de første 85.000. Har byttet plugger, kabler og coil. Har også skiftet olje og filter. Men jeg tror heller at det er noe dritt i drivstoffsystemet. Dysene har nemlig en lei tendens til å tette seg litt til. Skal bytte bensinfilter og rense opp. Hadde på en slik innsprøytningsrens som en får kjøpt på bensinstasjonen. Tror denne løste opp gammel dritt. Slik at dysene tetter seg til. Høres dette logisk ut?

1995 Hyundai Accent 1,5 GLS
Mer
16 år 3 uker dager siden #1426 av windigo2001
Det høres logisk ut. Bytt filter og rens opp. \"Gamle biler\" som er pensjonistkjørte i mange år og har lav km.stand har en lei tendens til å bli kranglete når de overtas av folk som begynner å kjøre dem mer og lenger. Ofte er pensjonistkjørt og lav km. synonymt med mye småkjøring, og det er ikke så sunt for bilene i lengden da de skjeldent får anledning til å bli skikkelig gjennomvarme. Da oppstår det mye kondens og rusk og rask. Har kjøpt ett par slike tilfeller selv opp igjennom årene:dry:

Lykke til med Accent'en :)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.095 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.