×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Gassen henger seg opp? Audi A4

Mer
16 år 2 måneder dager siden #1290 av Hønepøne
Jeg har en Audi A4 som i perioder \"løper løpsk\" i forhold til at turtelleren pendler mellom 0 og 3500 omdreinnger.. Dette skjer uavhengig av om bilen står i ro eller om jeg kjører. Om jeg slipper gassen så øker hastigheten påbilen, akkurat som om gassen henger seg opp. Den har også i perioder start-vansker. Den starter også stopper den igjen med èn gang. Dette kan skje 10-15 ganger før den plutselig starter.
Jeg har også en fryktelig skriking i det venstre framdekk som jeg i utgangspunktet har trodd har vært grus innunder bremseskivene el lign. Men jeg har tatt av dekket og vasket bort smuss og lyden blir ikke borte....
Jeg har tydeligvis en skikkelig mandagsbil...
Mer
16 år 2 måneder dager siden #1296 av Bilmekanikeren
:) Sjekk om det kan være falsk luft i innsugingsmanifold eller i innsugingsbelger mellom luftmassemåler og innsugingsmanifold. Følere som for eksempel temperaturføler på motoren er viktige å sjekke i slike tilfeller. Tomgangsstyring må sjekkes både mekanisk og elektrisk funksjon.;) Skriking i bremser er stort sett på grunn av fastrustet stempel i calipper, fasterustete bremseklosser eller på grunn av en stein mellom klosse og bremseskive.:ohmy:
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.087 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.