×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Fusker ved kald motor

Mer
16 år 3 måneder dager siden #1248 av Mortis
Hei!
Jeg har en Hyundai Accent 1,5 GLS (Aut.) som har begynt å tulle seg skikkelig! Bilen starter lett som bare det, men når jeg skal gi gass og begynne å kjøre fremover kommer problemene. Motoren mister all kraft og bilen går såvidt fremover, mens den nesten kveles, når jeg gir gass. På tomgang derimot går den som den skal. Etter å ha slitt og stønnet seg frem i 5-10 km/t i oppimot 5 min begynner motoren å bli varm, og bilen blir bare mer og mer normal, men ikke helt.

Vet ikke helt hva dette kan være. Har byttet tennplugger og kabler og det er ingen feilkoder i displayet. Noen som har noen ideer? (bortsett fra å bytte bil)<br><br>Endret av Mortis, den 24/01/2008 12:28

1995 Hyundai Accent 1,5 GLS
Mer
16 år 3 måneder dager siden #1255 av Bilmekanikeren
:) Dette er typisk feil som kommer fra dårlige følere. Temperaturføler kan være defekt og gir da feil informasjon til styreenhet som da gir for lite drivstoff til motor via dyser. Men det kan også være andre følere som ikke fungerer før motor er varmere. Du må få bilen sjekket med et diagnoseapparat som kan avdekke feil og vise feilkoder som er lagret i styreenhet.FOverslag i tenningssystemet kan også være en årsak så du bør sjekke tennpluggledninger, fordelerlokk og rotor. :blink:<br><br>Endret av Bilmekanikeren, den 27/01/2008 11:12
Mer
16 år 3 måneder dager siden #1256 av Mortis
Besvart av Mortis i emne Sv:Fusker ved kald motor
Da var feilen funnet! Men det var ikke enkelt. Hadde bilen først inne hos et ikke-merkeversted. De fant ingenting! Auto23 derimot fant feilen på under en halv time. Det var luftmassemåleren. Nå går den som den skal igjen. Det kan være dyrt å ta omveier. Neste gang er det rett på merkeverksted!

1995 Hyundai Accent 1,5 GLS
Mer
16 år 2 måneder dager siden #1259 av Mortis
Besvart av Mortis i emne Sv:Fusker ved kald motor
Var visst ikke det som var feilen allikevel..:( Dagen etter var bilen like jæ_#%&amp;g Bilen ble sendt tilbake til merkeverkstedet hvor de fant en feil på en av dysene. Dysen ble byttet, men feilen forsvant ikke. Det er heller ingen feilkoder å lese. Alle følere er målt og det er tatt prøver av bensinen, trykktester++, men feilen er ikke å finne. Mye sier at det kan være styreenheten eller en dårlig kontakt/ledningsbrudd et eller annet sted. Noen som vet hvor?? :P Men hvordan er det å montere en brukt styringsenhet? Er det bare \&quot;plug and play\&quot;?<br><br>Endret av Mortis, den 04/02/2008 19:40

1995 Hyundai Accent 1,5 GLS
Mer
16 år 2 måneder dager siden #1272 av Inge
Besvart av Inge i emne Sv:Fusker ved kald motor
Prøv og bytte alle dysene, Finner slike på huggeren for slikt å ingen ting, Bytt bensin filteret først før du setter på andre dyser.
Hadde samme problemet selv, Bilen gikk på 2 syl.
Byttet filter og alle dysene ca 1 times jobb.

V bytte av styrings enhet er det ikke bare bare.
Der må nr på hjernen stemme ganske nøyaktig.
Koster fra ca 1500- 2500 på huggeriene.
Ny pris er 8600 hos hyundai.

Men prøv dysene først, Du kan ha fått noe dritt som tetter de.

Hilsen Inge
Mer
16 år 2 måneder dager siden #1275 av Mortis
Besvart av Mortis i emne Sv:Fusker ved kald motor
Du hadde helt rett! Nappet ut den ene tennkabelen og merket ingen forskjell på motoren. Prøvde med en tennplugg i kabelen og så at jeg hadde gnist. Byttet dysen på sylinderen som ikke gikk, og bilen ble helt topp!

Fantastisk at et merkeverksted ikke klarte å finne denne feilen! De merket ikke at den kun gikk på 3 sylindere engang! :woohoo:

1995 Hyundai Accent 1,5 GLS
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.142 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.