Mer...
Av de 16 547 som deltok hadde 26 prosent vært utsatt for problemer som krevde verkstedbesøk.Dette er 4 prosent mer en samme tid i fjor.
Mange av feilene viser seg å være knyttet til elektronikk.
Disse har flest alvolige feil:
Volvo V50 | 49% |
VW Passat | 44% |
Mercedes B-Klass | 41% |
Citroën C5 | 41% |
Peugeot 307 | 39% |
Renault Mégane | 36% |
Audi A6 | 34% |
Mercedes E-Klass | 34% |
Opel Vectra | 34% |
[ Tips en venn om denne saken ] [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]
Kommentarer
Jeg var så dum å kjøpe en 06 V50 2.0D.
Denne bilen har gjort at jeg ikke lenger kan kalle meg en Volvo-fan.
Første året jeg hadde den fikk jeg utrettet de elektroniske feilene som kom pga dårlig ledningsnett i dørstolpen, ei dørpakning måtte byttes, dynamoen gikk i stykker. Deretter sluttet dieselbrenneren å virke. Ca 10000 i verkstedutgifer dette året. Neste år gikk dieselbrenneren i stykker på nytt, deretter pekte xenonlysene rett i bakken, vindusviskeren trøblet, ryggesensor kuttet ut, bilen ville ikke starte når det var kaldere enn 15 minus. En mnd på verksted og reparasjoner for 30000. Dette ble betraktet som reklamasjoner slik at Volvo selv tok regninga. Dieselbrenneren slutte selvsagt å virke i år også. Det samme gjaldt ryggesensoren. Nå har jeg mistet motorkraft, muligens pga tett partikkelfilter . Men nå er det ikke sikkert bilen starter likevel, det er tross alt minusgrader ute...
En nær venn av meg fikk hevet kjøpet på sin S40 2.0D pga tilsvarende mengde feil. Hans neste S40 var ikke like mye plaget, men nok til at han aldri mer kommer til å kjøpe Volvo. Nå må jeg dessverre innse at jeg også må se meg om etter et nytt merke, for jeg kan ikke ha en bil man aldri vet om vil virke...
Feilstatistikken ble dratt opp enormt pga det.
Spørsmålet er anng andre fabrikanter som har mobilitetsgaran ti etter en service. Blir de innrapportert hvis f.eks en VW får motorstopp. Er jo VW som da "henter" bilen!
Fantastisk bil!
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.