Toyota PROACE varebil

Kategori: Nyheter

Den helt nye Toyota PROACE varebil får sin verdenspremiere på varebilutstillingen i Birmingham 26.–28. April. Den nye varebilen tilbys i et bredt utvalg og flere varianter enn før. Den blir tilgjengelig i to utstyrsgrader og i tre karosserilengder. Med det iøynefallende “Under Priority” designspråket, kan PROACE lett identifiseres som den siste tilveksten til Toyota-familien. Utvalget dekker tre ulike karosseristørrelser - CompactMedium og Lang.

 

Compact; Med en lengde på 4,6 meter og en akselavstand på 2,9 meter er Compact versjonen den korteste bilen i MDV-segmentet, og er kortere enn selv noen store CDV modeller. Den har en svingradius på bare 5,65 meter, noe som gjør den enkel å manøvrere og parkere i tettbygde strøk. Utstyrt med «Smart Cargo system» økes lastelengden i varerommet fra 2,2 til 3,3 meter.

Medium;
Medium versjon er PROACE varebil 4,96 meter lang og har en akselavstand på 3,2 meter. Utstyrt med “ Smart Cargo system”, øker lastelengden fra 2,46 til 3,5 meter og totalt lastevolum heves fra 5,3 til 5,8 kubikkmeter.

Lang;
Lang versjon som varebil og som “Platform Cab” har den den samme akselavstanden på 3,2 meter, men har i tillegg et lengre overheng som gir et større lasterom, med økt lengde til 5,3 meter. Den har et lasterom som er 2,8 meter langt og 1,6 meter bredt, med et totalt lasterom på 6,1 kubikkmeter. «Smart Cargo systemet” øker maksimal lastelengde til 3,7 meter, og total lasteevne øker til 6,6 kubikkmeter.

Toyota PROACE varebil Medium

Alle tre PROACE varebilstørrelser kan leveres med praktiske skyvedører med vindu på høyre og venstre side og sidehengslet eller topphengslet bakdør. Alle utgaver er 1,92 meter
brede og 1,9 meter høyde. De har en maksimal lastekapasitet på opptil 1400 kg, og en hengervekt på opptil 2500 kg. Sidedørene på Medium og Lang varianter er brede nok til å tilby lasting
av en Euro-pall. Den kan utstyres med følgende tre alternative konfigurasjoner:

Innvendig har bilen blitt designet for å tilfredsstille behovene til både firmabrukere og private eiere. Dashbordet er utstyrt med tydelige analoge instrumenter og ergonomiske brytere.
Sittestillingen er lik det man finner i en SUV og føreren har god sikt ut. Girspaken er montert så nært rattet som mulig, slik at føreren kan ha to hender på rattet så mye som mulig.

Kilde: Toyota

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.