Mazda Takeri vinner designpris

Mazda Takeri er av "Automotive Brand Contest 2012" utropt til en av vinnerne dette året. Merke- og designkonkurransen, bestående av en jury sammensatt av biljournalister, kåret konseptbilen til vinner i "Concepts" kategorien.


Prisen vil bli overlevert på Paris Motor Show i slutten av september


"Automotive Brand Contest" gjennomføres av German Design Council, en stiftelse som ble etablert i 1953 og er en av verdens ledende sentere for design ekspertise. "Automotive Brand Contest" hedrer internasjonalt produkt- og kommunikasjonsdesign for deres betydning i langsiktig merkevarebygging - i 11 kategorier.


Mazda Takeri, som først ble vist under Tokyo Motor Show i slutten av 2011, er en av de første modellene med firmaets nye designspråk KODO - Soul of Motion. En kupè lignende fire-dørs sedan som gir en god pekepinn på hvordan neste generasjon Mazda6 vil se ut.

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.