×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

mansjett på drivaksel glipper av

  • Steinbakk J
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 2 uker dager siden #12069 av Steinbakk J
mansjett på drivaksel glipper av opprettet av Steinbakk J
Hei har en VW Passat 1,8, 2000 mod., 125 hk, kjørt 80.000km Hadde bilen på verksted i juni d.å.for skifte av mansjetter på ytre drivaksel, begge sider. Etter 1 mnd oppdaget jeg at begge mansjettene manglet klips og hang løse på drivaksel. Sand og smuss kunne komme inn. Mansjettene ble reparert av verkstedet med nye klips, de innrømmet feilmontasje. I november oppdaget jeg på nytt at klipsene var borte og mansjettene sto åpne for smuss og vann. Verkstedet reparerte på nytt for 3. gang.

I forrige uke merket jeg "lugging" på styringen, samtidig hørte jeg ulyd fra forstillingen ved stort rattutslag. Ved kontroll oppdaget jeg for 3. gang at mansjettene var løse og klipsene manglet. Nå er det sand, smuss og vann inne i mansjettene, både ser det og kjenner det med fingrene. Fettet er nesten borte.

Jeg er fortvilet og rasende, fordi verkstedet ikke har gjort skikkelig jobb. Jeg er redd for at ytre drivaksel er blitt skadet. Tror du at disse løse mansjettene med sand og vann inni, samt fri for fett, kan ha noen betydning for drivaksel? Bør jeg, mht at feilen har vedvart i ca 6 mnd og kjørt ca 6000 km, forlange at verkstedet bytter ytre drivaksel?

Hver gang jeg har vært inne og reklamert på de løse mansjettene har de fortalt at dette ikke har skadet drivaksel.De innrømmer imidlertid at de har feilmontert mansjettene.
Mer
8 år 1 uke dager siden #12077 av Knut2009
Hei.
Hvordan er det mulig.
Allerede første gang mansjettene hang løse måtte fettet vært vasket bort og leddene rengjorte.
Så ja, ved ditt tilfelle er eneste rette å skifte leddene med nye.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.110 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.