×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Opel Vectra 2,0 DTL 98 mod. Luftmassemåler

Mer
14 år 1 måned dager siden #3602 av Richardsen
Har plagdes i ett par uker nå men min kjære opel ,halvparten av hestene har vært på beite og bilen har gått med Under halv motorkraft i bakkene .
Har pratet med merkeverksted og ett annet verksted hvor jeg fikk inn bilen på diagnose test ,denne kom opp med fire feilkoder blant annet EGR ventil,Luftmassemåler .Demonterte EGR ventilen og gjorde den rein, viste seg at den var ok .Opel vekstedet hadde ikke time til meg på to uker så da så.Har pratet med 8-10 mekanikere som nesten alle mente at det kunne være Egr ventilen eller Luftmassemåleren.
Det endte da med at jeg kjøpte ny Luftmassemåler og skiftet denne men nei ,ingen forskjell, bilen er like lat,hva gjør æ no. Begynnte å leite etter feil på vakum slangene , en av disse går inn gjennom torpedoveggen og inn til en lite boks som står ved siden av høyre vinduspusserarm,der går en vakumslange inn pluss en liten slange til som kommer fra friskluftfilter boksen som står mellom vinduspusserarmene.Slangen som kommerfra filter boksen var falt av og vakumslangen var på tur til å hoppa av nippelen som den står på,jeg satt de to slangene på plass ,og vips så var bilen helt ok igjen
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.078 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.