×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Motorstopp

Mer
14 år 7 måneder dager siden #3160 av jonajohn
Motorstopp opprettet av jonajohn
Da jeg kom kjørende døde plutselig motoren. Jeg hadde nok bensin og det var nok strøm på batteriet. Etter dette fikk jeg ikke start. Startmotoren går rundt.Alle sikringene er inntakte.Kan det være bensinpumpa?
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3161 av Karl
Besvart av Karl i emne Sv:Motorstopp
Er det forgasser kan du ta av slangen og \"starte\" bilen i noen få sek. har det kommet ut bensin så virker bensinpumpa! Du kan også sjekke tennplugg ledningene osv

Karl
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3170 av jonajohn
Besvart av jonajohn i emne Sv:Motorstopp
Takk skal du ha. Det er innsprøytningsmotor. Registerreima skal skiftes i løpet av året. Spekulerer på om det kanskje er en mulighet for at den kan ha røket. Jeg vet ikke hvordan bilen oppfører seg i et slikt tilfelle.
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3172 av Karl
Besvart av Karl i emne Sv:Motorstopp
Det kan være en mulighet:)
Jeg vet ikke så mye om dette så du bør nok høre med noen andre

Karl
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3173 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Motorstopp
Når registerreima ryker så stopper motoren brått. På noen (heldigvis) biler/motorer skjer det ingenting mer enn at de stopper og du får aldri start før reima er byttet. På dessverre noen så går \"tusingene\" fort da de er konstruert slik at om reima ryker så bøyes ventilstyringer og en får på godt norskt et motorhavari som koster fra 25000,- pluss osv. Det er viktig å skifte registerreima på de intervaller som fabrikant anbefaler.

NB: Vær ytterst varsom med å kjøre bensin ut av slager da det ofte om pumpa er i orden kommer bensin med godt trykk ut her. En liten gnist som det vanligvis er i startmotor/dynamo og \"KaBoooom\". Skjønner?

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.129 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.