×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Knirking i forstilling/støtdempere - VW Bora 2001

Mer
14 år 10 måneder dager siden #2892 av vwbora2001
Jeg har en VW Bora 2001 TDI gått ca 165000 km. Etter vinteren så har det oppstått noen ordentlig høye knirkelyder i fra forstillingen, lokalisert til venstre side. Både når bilen gynger opp og ned samt når jeg svinger på rattet. Etter regnskyll blir lydene borte, men kommer tilbake. Jeg antar at vannet smører foringer/dempere og derved fjerner lydene. Nå, etter å ha kjørt bilen i en del vann og bilen har tørket igjen, så er fortsatt lydene der, men nå virker det som det har bedret seg noe. Det er ikke noe lyd når jeg svinger på rattet, kun når bilen gynger opp ned (demperen beveger seg). Er det noe jeg kan gjøre på egen hånd, noe jeg kan smøre eller er det noe som bør skiftes?
Mer
14 år 3 uker dager siden #3669 av norway6544
Mest sannsynlig er forstillinga di gåen. Koster over kr 10000.- på Møller pluss arbeid.:sick:
Kjøpte selv komplett forstilling fra Danmark til 2000.-DKR(de trekker fra Dansk moms om du bestiller til Norge)
Med frakt moms og toll kom hele pakka på 2500.- NOK
Tok 1 uke fra jeg bestilte til pakka var på Posten her.

Bestill her www.thansen.dk/
Mer
13 år 11 måneder dager siden #3724 av Raptor
Til norway6544...

Vær mer seriøs i dine svar.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
13 år 11 måneder dager siden #3725 av Raptor
Det første du kan gjøre er å jekke bilen opp. Få en til å dreie ratter mens du holder hele hånden over ytre styre/endeledd som om du lukker hånden over leddet. Er det slakk her vil du kjenne det. Det samme med nedre bærekule (før kalt kingboltkule) Det kan også være fjærmansjettene som sitter mellom fjæra og setet til denne. Sjekk krengningstabilisatorer og gummiforinger her. Sjekk også lekkasje på demper. De kan være lekk og tom for olje. Er det noe av dette så trenger det ikke bli så dyrt.

NB: Beveger du deg under bilen så sikre den godt. Jeg vet om 2 som sitter i rullestol fordi at de fikk bilen over seg.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.196 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.