×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mazda 323(BG) 1,6 16v 1992-1994, bremstrommelskift

Mer
13 år 5 måneder dager siden #4106 av atroxmaba
Heisann mekanikeren!

Jeg har akkurat vært på EU-kontroll med bilen min, og der ble det avdekket at mitt høyre bakhjul \"henger\". De trodde det kunne komme av at bremsetrommelen hadde hengt seg opp, siden handbrekket ikke ga noe særlig mer utslag på det hjulet da de testet litt grundigere.

Mitt spørsmål er da om dette er noe du tror jeg selv kan fikse? Trenger jeg spesielle verktøy?

Har sjekket dimensjonene på bremseklossene i trommelen, (regner med det er lurt å skifte klossene pga glasering) og det er Ø200x36mm. Kan jeg kjøpe disse ( www.biltema.no/no/Bil---MC/Bremsesystem-...972-BREMSESKO-MAZDA/ ) klossene fra Biltema selv om ikke modellbeskrivelsen matcher helt med min modell?

Jeg har tilgang på garasje og vanlige verktøy, og har kanskje litt over gjennomsnittlig teknisk innsikt og erfaring med \"mekking\" på biler.

Mvh Marius
Mer
13 år 4 måneder dager siden #4108 av Bilmekanikeren
;) Har du tilgang på bukk så kan du heise opp bilen og ta av hjulene og bremser. Jeg tror ikke du trenger å bytte trommelen, men kanskje bandene er utslitt. Du vil nok fort finne ut at det er håndbremswieren som er problemet etter hva du beskriver her. I noen få tilfeller er det fastrustet håndbremsarm på bremsebandet inne i trommelen eller at bremsesylinderen er fastrustet. Om delene passer til din bil kan jeg ikke svare på da det noen ganger kan være feil uansett hvilke uoriginale deler man bestiller.:)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.103 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.