×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Hva er det verkstedet mener her? knirkestag?

Mer
13 år 6 måneder dager siden #3993 av [email protected]
Hei,
jeg har hatt madammens bil på EU kontroll, det er en -98 modell Astra G stv. 1.6 sport.

jeg fikk 4 stk 2'ere.. dvs følgende kommentarer:
1- stramme håndbrekke.. greit nok..
2- matt lykt høyre side, den kjøper jeg brukt på hoggeren
3- Bremserør svekket pga rustangrep, høyre bak.. er disse enkle å skifte?
4- Stor slakk i kuler foran h side, også har han skrevet med penn \"knirkestag\". Hvilken del er dette?
er dette en sak som er grei å bytte selv?

jeg har skrudd litt, og har garasje men ingen bukk, så det blir jekk og bukker.. og vil gjerne ta de tingene som er greie å ta selv, og evt. la verksted ta de vanskeligste tingene.

Er det noen som har noen forslag her?
Mer
13 år 6 måneder dager siden #3995 av Vidar Øierås
Det er nok stabstagfeste - alternativt: Feste til stabilisatorstag. Dette begynner å knirke i dumpene når de blir slitt:)
Alt du nevner her er greit å skifte selv, men kjøper du på Mekonomen, Bilextra eller Biltema, så pass på å få med bolter, pakninger, ekstra muttere, etc. Det er billig med \"uoriginalt\", men det er det fordi det som regel ikke er så komplett at du får skiten sammen igjen - fordi alt annet er rustet så mye at du sansynligvis har brukt vinkelsliper for å fjerne bolter og muttere (Som ikke følger med nye reservedeler - som regel). Brant meg på et par støtdempere bak. Fjærbenslagere hadde rustet tvers av begge to - en naturlig del av nye støtdempere - men dette fulgte ikke med.

Vidar
Mer
13 år 6 måneder dager siden #3998 av [email protected]
Takk for tipset,
Jeg sjekket litt nærmere og de kalte det for \"kjøttbeinet\" og de kostet 240,- stk. Så jeg kjøpte like greit til begge sidene. Så slipper jeg å måtte bytte andre siden neste år.
Og ny lykt kom på ca 500 lappen, så det ble ikke kostbart å få bilen godkjent igjen.. :)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.086 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.