×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Toyota HiAce 97/98 modell 2,4 TD (2L-T) motor bytte

Mer
18 år 1 uke dager siden #362 av Rogga
Hei
Jeg har skiftet en motor i en Toyota HiAce 97/98 modell 2,4 TD (2L-T) Jeg har satt inn en 00 modell men nå får jeg ikke start igjen etter bytte. Det kommer ikke diesel opp til dysene så jeg lurer på om det kan være noe feil med stopp bryteren som sitter på pumpa. Jeg har byttet over lednings nettet fra den gammle motoren til den nye. Er det noen som har ett kobling skjema på dette så jeg kan se om det er noen forskjell på den som er 00 modell kontra den som er 97/98? Og hvordan skal egentig stopp bryteren demonteres? Eller har noen et annet tips som jeg kan prøve?

Roger
Mer
18 år 3 dager dager siden #372 av Bilmekanikeren
:shock: Denne bilen har nok en startsperre først og fremst og 00 modellen har kanskje ikke samme system som din gamle motor hadde. Da tenker jeg på dieselpumpe og systemet forøvrig. Jeg vil tro at du må haalt av ledninger og styreenheter som hører til den nye motoren. Jeg vil tro at det må en programmering til for å få dette til å virke sammen med startsperresystemet. Tror ikke det er noe lettvindt å få tak i noe koblingsskjema og det spørs om det hadde nyttet om du hadde det. Har ingen tro på at det er noen feil på stoppventilen. Huff da. :cry:
Mer
18 år 3 dager dager siden #373 av Rogga
Jo da det var samme type startsperre på disse modelene ifølge merkeverksted som jeg var i kontakt med i dag, men det går ikke å programmere en "brukt"startsperre på Toyota kun når det er komplet nytt alt som startsperra på pumpa tenningslås og nøkkler. I slike tilfelder er det kun rå makt å et stort skruvejern og stor hammer som funker på start sperre delen på pumpa. Derreter direkte tenningstrøm inn på stoppbryteren. Så nå går den som en klokke igjen. :D

Roger
Mer
  • CaCe
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #10711 av CaCe
Fungerte dette, Har byttet motor på en 1999 mod og får den f ikke til og tenne. har tatt av startsperra på og satt strøm direkte inn på ventilen igjen, men får den ikke til og tenne... hva er galt tru??
  • valle
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 2 uker dager siden #10724 av valle
Du må nok bruke den gammle startsperren på den nye pumpen , har gjort dette , det er bare å prøv å bår ut skryene så du får den løs.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.130 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.