×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Peugeot 106 Skifte mansjett drivaksel

Mer
12 år 3 måneder dager siden #5963 av Nettsteggen
Takk for tålmodigheten. Ja jeg tror nok jeg må fundere litt på hvordan jeg skal kunne åpne den innkapslede indre delen. Det er fjæring i dette aksialt, men har vært forsiktig med å åpne innkapslinga ( se bildet ) fordi det kan se ut som at den er presset fast ute i enden, og er bare av tynt blikk.
Jeg har jo holdt på mye med Saab, og har aldri hatt problemer med dette. Så det kan bli en ny lærdom... hvis jeg da bare ikke må se meg om etter en brukt, komplett aksling.
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5965 av Knut2009
Hvis den er sveiset fast så går det selvfølgelig ikke, men jeg kan huske at man måtte slå med en hammer på det ytre leddet for å få det av. Det er ikke den modellen du har?
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5967 av Nettsteggen
Joda, her var det sveist og ordnet, ja. Men jeg har splittet halve mansjetten på langs og tredd innpå. Så har jeg startet prosjektet med å lime. Har fått nyss om at Biltema har denne type mansjett som er originalt splittet, og må limes. Så jeg regner med at dette skal ordne seg. Bilen skal i første omgang holde i et par år, så får jeg vurdere på nytt. Denne gangen var det faktisk ikke så mye, det ene forhjulslageret og mansjetten. Og da er det verdt å gjøre en bitteliten innsats for å ha den til flerbruksbil.

Takker en masse for svar og tips. Nå ordner det seg :cheer:
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.144 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.