×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Opel lugger!

  • Anonym
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden - 11 år 1 måned dager siden #8515 av Anonym
Opel lugger! opprettet av Anonym
Hei er en eldre uføret bilmekaniker som trenger litt hjelp med min Opel Vectra B 2.0. m.man. kasse,(bensin), 1997m. km. 215000. Har hatt bilen et halvt år, da jeg kjøpte den fusket den ved gasspådrag på lavt turtall, noe som var pluggene. Men etterhvert har den begynt å lugge på jevnt gasspådrag, altså når du ligger i jevn fart, dette blir verre jo lenger ned på turtallet du kommer. Altså lugger det mer i 80km/t på femte gir, enn i 100km/t. Når du går av, eller går på gassen blir luggingen borte.Det begynte for to mnd. siden og luggingen blir bare værre og værre. Jeg har sjekket for vakum lekk. men ikke funnet noen, jeg har rengjort og byttet pakninger på spjeldhuset, det er ny coilpakke og plugger. Det eneste er at termostaten burde vært byttet, den ligger på ca 80c. skal være 92c. Check Engine lampe lyser ikke! Noen sier luftmengdemåler andre lambda? Hvordan merker man om disse er feilaktige? Dette er min eneste bil og jeg har dårlig råd, hvis ikke hadde den vært på Opel verksted for diagnose for lenge siden. Håper derfor på snarlig svar. Tusen takk på forhånd.
Mer
11 år 1 måned dager siden #8753 av osexpert
Besvart av osexpert i emne Sv: Opel lugger!
Hadde samme problem ved defekt coil (sprekk ga snikstrøm), men hvis du har byttet coil og plugger så kan du jo prøve å bytte pluggledninger (hvis det er orginalledningene du har kan de være morkne og ha brudd|vakkel) .
Hvis det ikke hjelper så har jeg ikke peiling, for hvis noen sensorer er gåen så skulle jo check eng. lampa lyst, men hvis jeg skal bruke vill gjetting: en gåen innsprøytningsdyse?

Termostaten kan "fikses" ved å "borre" ut en millimeter eller to (med ett lite rett-skrujærn) fra hullet det "tappen" til termostaten går inn (prøve seg fram mens man koker den, jeg traff på første forsøk). Evt. kan man kjøpe en ny:-) Jeg kjøpte først en på Biltema, men den var dårligere enn den originale, så endte opp med å "modde" den originale. Hvis kjøpe ny anbefaler jeg å kjøpe originalt eller Wahler (Wahler er vistnok leverandør til Opel).
Moderator: Knut2009
Tid til å lage siden: 0.120 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.