×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

omega 2,5 97mod 170 hkn manuell

  • haagensen S
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 8 måneder dager siden #10868 av haagensen S
omega 2,5 97mod 170 hkn manuell opprettet av haagensen S
var hos opel de feilsøkte. eneste de fant var at luftmengde måleren var gåen, og TC var koblet ut :) har bestilt ny men lest mye her og ser mange andre har samme problemet og det som regel ikke riktig feil avlest ..
noen sier coil eller veivsensor eller gasspjelpakning hjelp ? hehe ? ???

problemet med bilen min.
den sviver og starter helt fint, sviver litt ujevnt på tomgang og når jeg skal kjøre er det akkurat som om motorkraft mangler, føler den fungerer rundt et viss turtall, ingen effekt over 3-4000 omdreininger ca. bruker myeee bensin ingen varselamper går på utenom TC som er koblet ut... og når jeg kobler av ledningen til luftmassemåleren slår feil inn på displayet så er redd det ikke er der problemet er. når jeg jeg kjører i de to første gira gir den plutselig litt tikking fra motoren akkurat som den ikke sveiv på en sylinder rundt spessielt turtall . så lenge jeg kjører som en gammel man går det men fremover men føler jeg mangler 100 hesten en vei ,,,,,, bruker ikke vann og ikke olje i vann eller omvendt, gått 150 tusen., nye plugger nye topp pakninger.
Mer
9 år 8 måneder dager siden #10869 av Knut2009
Hei.
Det er ikke så mange forslag å komme med uten feilsøking.
Men luftmassemåler høres ikke så gærnt ut, eller sjekk at den åpner i det hele tatt så den får nok luft. Høyt bensinforbruk og fusking når varm tilsier at det kan være noe sånt.
Altså skal den ha nok luft så luftinntaket må åpnes når den begynner å bli varm.
Moderator: Knut2009
Tid til å lage siden: 0.076 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.