×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Dynamoreim slites ut etter 10-15 mil

  • Odd Arne u
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #6634 av Odd Arne u
Dynamoreim slites ut etter 10-15 mil opprettet av Odd Arne u
Hei!

Jeg har en Opel Astra, 1.7 TD, 99-modell og den har begynt å spise dynamoreim som bare det.

Jeg har byttet reimer 5 eller 6 ganger siden 2004 da jeg kjøpte bilen. Dette har blitt gjort på verksted ved hvert oljeskift - 1 gang i året.

Siden i fjor så har jeg byttet 4 reimer og det er ikke tvil om at nåværende reim må byttes igjen.

Jeg var på verksted nylig og fikk byttet reimhjulet på dynamoen i håp om at dette skulle hjelpe på, men nå har jeg kjørt omtrent 15-20 mil og det lukter svidd gummi som aldri før, og jeg ser nå at reima mangler biter som om de er gnagd av.

Reima var godt strammet rett etter bytte av hjulet på dynamoen og jeg kjente på det tidligere idag og det har blitt slakkere, men ikke så veldig mye mer siden rett etter skifte av hjul på dynamo som var for 3 uker siden.

Kan det være at det ikke er reimhjulet som er problemet men istedet rundt "svinghjulet" eller hva det heter i motoren som reima drives av?

Hva koster det omtrent å få byttet en slik del?
  • cutt
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #6638 av cutt
hei

De må jo være noe som gir ette, vis den var stramm og så slakk

du må se på andre ting en reima
Mer
11 år 10 måneder dager siden #6642 av Knut2009
Hei.
Har du være på verksted så høres dette rart ut.
Se etter at reimhjulene står rett over for hverandre slik at reima går i en rett bane.
Er det riktig reim som er satt på?
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.114 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.