- Innlegg: 2
- Mottatte takk 0
Volvo 850 GLT Regreim montering
13 år 11 måneder dager siden #3755
av andersbb
Volvo 850 GLT Regreim montering opprettet av andersbb
Hei!
Har en 850 2,5 20V 92 mod. Toppakningen var røket så jeg har skifta toppakining, skal bytte regreima også og har byttet ut strammehjul og vasspumpe og alt. Det jeg er litt usikker på er hvordan man monterer regreima? Har satt merket på veivakslinghjulet på merket på blokka likt så stempel nr1 er på topp. Men er litt usikker på hvordan Kammakslingene skal sitte. Er ikke VVT på den. Er et merke i reimdekslet og et merke på kamhjulet til begge kammene, tolerance data mente jeg skulle sette merket mot to hakk i kamhjulet. Tok av det ene hjulet uten og merke opp derfor er jeg litt usikker på hvordan kamakslingene skal ligge i forholdt til hværandre. Skal de ligge helt likt eller? ventilene på på sylinder 1 må vel være stengt når stempelet er på topp? Altså hvis kamhjulet er satt på merket sitt, skal det andre ligge likt?
Har en 850 2,5 20V 92 mod. Toppakningen var røket så jeg har skifta toppakining, skal bytte regreima også og har byttet ut strammehjul og vasspumpe og alt. Det jeg er litt usikker på er hvordan man monterer regreima? Har satt merket på veivakslinghjulet på merket på blokka likt så stempel nr1 er på topp. Men er litt usikker på hvordan Kammakslingene skal sitte. Er ikke VVT på den. Er et merke i reimdekslet og et merke på kamhjulet til begge kammene, tolerance data mente jeg skulle sette merket mot to hakk i kamhjulet. Tok av det ene hjulet uten og merke opp derfor er jeg litt usikker på hvordan kamakslingene skal ligge i forholdt til hværandre. Skal de ligge helt likt eller? ventilene på på sylinder 1 må vel være stengt når stempelet er på topp? Altså hvis kamhjulet er satt på merket sitt, skal det andre ligge likt?
13 år 11 måneder dager siden #3759
av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv:Volvo 850 GLT Regreim montering
Hei.
Prøve og feile er ikke å anbefale mht. hvordan kamakslene skal stå i forhold til veivakselen. Bare det å dreie på akslene eller motoren når de står feil, kan bli fatalt. Dra innom et Volvo verksted og spør så får du nok vite hvordan og vær nøyaktig med innstillingen. Et godt råd er å sjekke at vannpumpa ikke lekker eller er slark mens du holder på. Jeg skifter alltid vannpumpa samtidig med en slik jobb.
Prøve og feile er ikke å anbefale mht. hvordan kamakslene skal stå i forhold til veivakselen. Bare det å dreie på akslene eller motoren når de står feil, kan bli fatalt. Dra innom et Volvo verksted og spør så får du nok vite hvordan og vær nøyaktig med innstillingen. Et godt råd er å sjekke at vannpumpa ikke lekker eller er slark mens du holder på. Jeg skifter alltid vannpumpa samtidig med en slik jobb.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.100 sekunder