×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Klakke lyd i motor / under panser

Mer
14 år 3 måneder dager siden #3495 av KingCab86
Hei
Har en gammel Nissan KingCab 86 mod (bensin)som har begynt å lage en stykk klakke lyd i motoren/under panser. Ser det er flere som har spurt om dette tidliggere men her kommer lyden mer etter motoren blir varm. Hører gjerne ingenting den først km. Oljen var litt under min. nivå og er lenge siden den fikk nytt filter og olje. Lyden kommer mest når motoren har stort dreiemoment eks opp en bakke. På tomgang eller renende ned bakke høres ingenting. Har etterfylt med olje men har ikke blitt bedre. Den er gått ca 200.000 km og hatt denne i ca 7 år. Vet ikke når regreim ble byttet sist. Forslag
Mer
14 år 3 måneder dager siden #3527 av KingCab86
Har nå fått tilbakemelding fra venner at dette kan også være tenningsbank. Har byttet plugger, fordeler og rotor. Har samme ulyd ved gasspådrag. Fjerner jeg tennkabel til sylinder 3 hører jeg ikke lengre ulyden. Så på de nye pluggene etter 5 min gange. Plugg nr 3 og 4 var veldig sotet. Plugg nr 1 og 2 var rene og fine. Kan nevne at oljelys lyser ved tenning \"på\" og blir borte ved start av motor. Er ikke dette ett tengn på at oljetrykk er ok
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.145 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.