×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

skifte toppakning?

Mer
14 år 3 måneder dager siden #3478 av bilgrønn
hei
har en lancer 93 som vi ikke har noen som helst problemer med, men etter å ha vært innom verksted for å skifte tennplugger fikk vi beskjed på det ene av to verksteder (begge stedene så de over motoren) at vi måtte skifte toppakning. har ikke peiling selv, men utifra hva jeg ser på nettet virker det som om folk merker det godt dersom toppakningen er gåen?
siden kun det ene verkstedet (det vi ikke valgte å benytte for skifting av tennplugger) sa noe om dette, og vi ikke har merket noe som helst \"unormalt\" med bilen, er det en hastesak?
stoler ikke helt på mekanikere heller, sikkert fordi jeg ikke forstår meg på hva de driver med :p

planen er å selge bilen, da vi trenger større bil, men vi aner ikke hva som vil lønne seg for oss. vil jo ikke \"lure\" en evt kjøper heller, men allerede brukt mye på bytte av eksosanlegg i sommer så kjett om det hele skal gå i tap for oss selv.

noen som forstår seg på bil som har noen gode tips/råd?
Mer
14 år 3 måneder dager siden #3479 av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv:skifte toppakning?
Hei.
Det er umulig å si om toppakningen er gåen med så lite informasjon. Skjønner at du ikke kan så mye selv så her er noen enkle tips. Åpne panseret og se om det er nok kjølevæske i ekspansjonstanken, plast tank med skrukork. Ved varm motor skal det være over 3/4 fullt og kald motor ca. halv fullt. Er det for lite væske, se instruksjonsboken, så har du sannsynligvis en lekkasje, men det trenger ikke være toppakningen. Fyll på med frostsikker kjølevæske og dra igjen korken hardt. Sjekk oljepinnen om oljen er brun/svart. Det skal ikke være grå eller noe grå/hvit skum. Det betyr i tilfelle at sannsyligvis er toppakningen gåen. Er alt i orden så er det bare å kjøre og glemme det verkstedet.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.106 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.