×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Tenningslås c180

Mer
12 år 7 måneder dager siden #4612 av bb555
Tenningslås c180 opprettet av bb555
Hei,

Jeg har brukket nøkkelen i tenningslåsen på en mercedes c180 95 mod. Hvordan får jeg ut sylinderen?
Mer
12 år 5 måneder dager siden #5087 av PloosB
Besvart av PloosB i emne Sv: Tenningslås c180
Hvis du klarer å slå på tenninga (med skrujern for eksempel), kan du teipe originalnøkkelen på rattstammen i nærheten av tenningslåsen

url=http://clk.tradedoubler.com/click?p=238342&a=1063462&g=21327120 [/url] Her finner du bildeler til best pris..........
Mer
12 år 5 måneder dager siden #5089 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv: Tenningslås c180
Jeg forstår det dithen at resten av nøkkelen står i tenningslåsen. Da kan en kanskje pirke nøkkeldelen ut eller dra den ut med en pinsett e.l. I de tilfellene dette har vært gjort før har jeg bestandig greid det hos naboene som har vært uheldig. Er det selve tenningslåsen som skal ut så er den sannsynligvis festet til rattstammen med en engangsbolt som må borres ut. Nå er ikke Mercedes min sterke side men de fleste tenningslåser har også en svær kontakt i bakkant som må fjernes/trekkes ut og en må ha ned dekslet på rattstammen for å komme til dette.
Om det bare er selve cylinderen som skal ut så anbefaler jeg at du demonterer så mye som mulig da den kan ha noen skjulte splinter som er lenger inn på siden som låser/sikrer selve cylinderenheten til selve låsen.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.119 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.