×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

pipp

Mer
14 år 1 uke dager siden #3740 av Sommerdekk
Hei,

4 år er gått og da var det på tide å kjøpe nye sommerdekk igjen ... Kjør en CRV, og har små barn - sikkerhet er viktig. Har lest at disse sommerdekk er gode - er det noen som kan bekrefte dette? Jeg har nemlig om vinteren kjørt med deres piggdekk og er ganske fornøyd :)
Mer
13 år 9 måneder dager siden #3894 av janmf1983
Nokian,michelin og continental er veldig gode dekk, vær litt obs på continental dem slites litt fortere enn nokian og michelin. Men er jo og litt billigere i innkjøp. Og for guds skyld ikke kjøp oss merkeforhandler (bilverksted) prøv heller et dekk verksted, vær obs på at du og får med pris med skifting av ventiler, balansering, og montering. Mange som bare oppgir pris for dekket uten og ta med dette.

Ventiler er og anbefale og bytte, for når en klemmer av dekket så er det fort gjordt at ventilen får seg en \"knekk\" og lekker da etter en dag eller 2, er du uheldig så merker du det ikke så fort og ødelegger dekket.
Mer
13 år 9 måneder dager siden #3895 av Raptor
Det er mange gode sommer og vinterdekk basert på norske forhold. Min erfaring er at man skal spørre merkeforhandler om hva som egner seg best.
Dette har utslag i at bilmerkene oppfører seg forskjellig på ulike dekktyper og dette har nok bakgrunn i ofte vektfordeling og vekt totalt.

På min bil bruker jeg bare Continetal på både sommer og vinterhjul.(vinterhjul er piggfritt og piggfritt har jeg kjørt med siden de kom for 30 år siden)

Hva som slites fortere enn anndre har jo også litt med kjørevaner og hvor ofte en sjekker lufttrykk inkl. vekten totalt på bilen.

Vognkortet eller instruksjonsmanualen sier ofte hva som er riktig hjuldimensjon. Går en opp i bredde og ned i profil så slites dekkene fortere. Mange går jo opp flere dimensjoner og det merkes på holdbarhetstiden.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4527 av Raptor
Rutinemessig så ber jeg dem bytte ventil ved dekkskifte på felg. Lite å spare her.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
1 år 11 måneder dager siden - 1 år 11 måneder dager siden #13688 av Sasikpdr
Besvart av Sasikpdr i emne pipp
pigg
Moderator: ivar
Tid til å lage siden: 0.136 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.