×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

knirking

  • stian h
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #7000 av stian h
knirking opprettet av stian h
hei jeg har en honda civic 91mod 3 dørs kjørt nesten en hel vinter med piggdekk uten problemer, men pluttselig merket jeg en form for knirkelyd ved venstre fremmdekk hoppet ut og såg og da viste det seg att dekket var løst, jeg har ikke merket noen form for tegn på att det har løsnet over lengre tid, det var pluttselig att jeg hørte en liten knirkelyd, først tenkte jeg att det var demperen med det ble verre og verre over kort tid(på en dag)så jeg hoppet ut og så att mutterene var løse. jeg kjørte hjem jekket opp bilen tok av dekket så etter noe som kunne være gale, sattepå dekket igjenn og etter en liten stund begynte det igjenn, det er når jeg svinger, enda værre når jeg bremser og svinger. det er sportsdempere på(koni).
lyden kan høres ut som att dekket tar inni hulbuen, men det gjør det ikke, lyden kommer fra baksiden/festen til demperene/etc er ikke helt sikker.
Mer
11 år 7 måneder dager siden #7002 av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: knirking
Hei.
Det er sikkert bærekula (kulebolten) som lager den lyden. Sjekk om gummien er sprukken og bruk en kraftig skrutrekker eller et brekkjern for å se om det er slakk i kulebolten.
Den må da i tilfelle byttes.
Moderator: Karl
Tid til å lage siden: 0.102 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.