×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Nyvasket motor fordeler

  • Dag g
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 6 måneder dager siden #4699 av Dag g
Nyvasket motor fordeler opprettet av Dag g
viste du

En ren motor kan hjelpe deg til å finne både oljelekkasjer og andre lekkasjer. Om motoren er skitten bør du likevel ikke insisterer på å få vaske motoren. I en moderne bilmotor er det nemlig mye følsom elektronikk i tillegg til pakninger og annet som kan ødelegges dersom du vasker med for høyt trykk.
Mer
12 år 5 måneder dager siden - 12 år 5 måneder dager siden #5090 av Raptor
Ikke enig på dette iallfall vedrørende BMW m.fl.. Alle mine tidliger BMW'er har fått høytrykksvasket motor og understell ved behov. Nå har jeg en BMW 525DAT 2008 og den får motorvask med både såpe og skylling via høytrykk. Dagens biler tåler dette. Det var før med fordeler og coil at en kunne få overraskelser med at den ikke startet eller gikk på bare 3 sylinder etter behandling. Min datters Golf 1,9 bensin får også en motorvask av og til og går som en klokke etter dette. Jeg vasker selvsagt ikke ned til 5 cm avstand men 15-20 cm gjør ingen ting. BMW's bensinmotorer har vanligvis en coil pr. plugg/cylinder og dette er beskyttet under deksel. Ledninger som forsyner strøm til dette er vulket i slanger eller strømper og er vanntett. På BMW er derfor ingen strategiske strømforsyninger oppe i dagen eller synlig. Om det kommer vann på dette så tåler det det på dagens biler. I gamle dager på motorer som hadde fordeler etc. trakk vi vanligvis en plastpose over denne ved motorvask. Pluggene stod forholdsvis åpne men den kunne fuske noen kilometer så var det vanligvis ok. da motoren ble varm og dette hadde fordampet.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
12 år 5 måneder dager siden #5092 av Knut2009
Jeg opplever ingen problemer etter motorvask, men så retter jeg heller ikke høytrykkstrålen rett mot elektronikk. Nye biler tåler motorvask bedre enn gamle er nå min erfaring.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.106 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.