×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Høy turtall ved kjøring

Mer
12 år 7 måneder dager siden #4615 av Ford focus 2000
Hei!
Jeg har kjøpt meg nylig en Ford focus Ghia sedan 2000 årsmodell...
Den ble testet gjennom kjøptest hos NAF...resultat= 0 feil...
Selgeren informerte meg om høy turtall av og til...I Ford Ensjø sa de til selgeren at det er bare en små feil med en ventil og at det ikke er behov å reparere det...
Jeg tok en tur til Sverige...Under kjøringen dro bilen godt med høy turtall vil ikke senke når man slipper gasspedal eller det trenger litt tid til den senker...spesielt når man stopper foran trafikklys da tar det ca 5-10 sekunder før turtall kommer under 1000...
Kan det være stor feil i fremtiden og hva er det som påvirker høyturtall?

På forhånd takk for svar!
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4616 av Karl
Den får bensin-luft blanding selv etter du slipper gassen (mer enn den skal ha).
Har den normalt turtall ellers, eller ruser motoren seg opp av seg selv?

Karl
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4620 av Ford focus 2000
Når motoren startes er det normalt turtall,men etter man kjører en stund begynner motoren ruse seg opp av seg selv...også,når jeg stopper foran trafikklys og motoren ikke er i tomgang da turtall vil ikke senke eller trenger ganske mye tid og komme seg under 1000...men,om jeg setter motoren i tomgang mens jeg venter på grønt lys da senker turtallet seg ganske fort nesten med en gang...det som forstyrrer meg mye er også høy turtall mens jeg kjører motorveien og under girskift...det skjer også at jeg kjører helt normalt,men det er sjelden.... :-(((
Takk for raskt svaret! :-)
Moderator: PloosB
Tid til å lage siden: 0.108 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.