×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Bytte speil Ford Focus

  • Harviken Å M
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 uke dager siden #10731 av Harviken Å M
Bytte speil Ford Focus opprettet av Harviken Å M
Hei, jeg klarte å rygge det høyre sidespeilet mot garasjekarmen så det ble klemt ut av stilling. Speildekselet løsnet og klipsene i plasten som holder speilhuset på plass er gått i stykker, så det går ikke å sette på dekselet igjen. Elektronikken i speilet ser ut til å være helt ok, bortsett fra at speilet ikke lar seg flytte helt tilbake i riktig stilling, siden plasten i "huset" er litt forskjøvet. Lysene er ikke gått.
Ford verksted sier at hele pakken må byttes, dvs nye deler for ca 3000,- Jeg kan ikke forstå at dette er nødvendig, da det bare er noen klips på plastdelen som er gått i stykker.
Men jeg kan ikke kjøre uten høyre sidespeil, og et uavhengig verksted jeg har kontaktet sier at de ikke kan reparere dette da det krever originaldel fra Ford.
Har Ford rett i at hele "speilpakken" må byttes ut eller kan det finnes en bedre løsning?
(Er ikke dette da en dårlig patent, når hele speilhuset inkl speil, elektronikk, lys, må byttes, når kun noen plastklips er ødelagt) - eller er dette vanlig.
Moderator: PloosB
Tid til å lage siden: 0.196 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.