×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

BMW 318i med turbo

  • Ellef g
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden #6770 av Ellef g
BMW 318i med turbo opprettet av Ellef g
Heisann

Jeg har da en bmw e36 91 model med ettermontert turbo.
så over på noen små problemer jeg har:

Når jeg starter bilen når den er kald, så går den på tomgang, men når den blir varm så gjør den enten går opp og ned på turtall (fra 500 til 1800 ca)
eller så stopper den. når jeg var ute å kjørte den her om dagen så stoppet den vær gang jeg skulle gire. har sjekket turboen om det er noe galt med den, det var det ikke. har også brukt startgass til å sjekke om det er lekkarse på vakiums slangene men det var det heller ikke.
vet ikke om du er kjent med 318i motoren, den har en vakium slange som går inn på midten av insuget, når jeg tar av den så går den reint på tomgang, men blir noe rar å kjøre når den er av. hørt at noen sier jeg skal justere lmm og rense den, men syntes det er rart at den går på tomgang når den er kald og ikke når den er varm?

kanskje justere opp tomgangs skruen? da tror jeg den blir en raket når den er kald. jeg finner ikke ut hva som er greia, og jeg vil veldig gjærne reparere det selv. føles godt å fikse ting selv:)

motoren har gått 115tusen, 5000km med turbo.

ps: kan det være at det er en lekk fra turboen til insuget? har det noe å si kanskje?
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.079 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.