×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Lekkasje bmw 316i Buisness

Mer
12 år 5 måneder dager siden #5042 av Veslemøy
Oppdaget i går at det var rimelig fuktig på passasjersiden av bilen fremme. Har ikke lagt merke til noe av dette tidligere, så det må være noe som har skjedd i nyere tid, i og med at d ikke finnes lukt i bilen. Hvor kan det tenkes at dette vannet kommer inn hen, iogmed at det er kun vått på gulvet, og ikke opp mot hanskerom etc.
Mer
12 år 5 måneder dager siden #5043 av Raptor
Vann/fuktighet på golvet i biler kan være vanskelig å lokaliser til kilden. Mye vann som en ikke ser merker kan gi seg utslag i hyppigere dugg på innsiden av vinduer spes. etter parkering.

I ditt tilfelle ville jeg sjekket dørpakninger da BMW's dører går endel innover tak osv. Er pakninger defekte følger vannet lett innsiden av døra og videre nedover og inn i bilen. En kan også la rennende vann renne på glasset utvendig mens døra er åpen for å se at det faktisk med letthet renner ut i dreneringshullene i bunnen av døra.

En annen ting er at du bør ta litt vann på fingeren. Lukt på dette eller knip det mellom fingrene. Kniper det lett som lugging kan det være lekkasje fra varmeapparat men da skal det vanligvis være mindre kjøleveske i ekspansjonsbeholder foran. Følg med kjøleveskenivå. Jeg heller mer til at dette er regnvann som kommer utenifra. Prøv å legg en rennende slange i døras over del og sett deg inn i bilen og let med en lommelykt etter piplende vann på innsiden osv. Det siste var slik jeg løste og fant lekkasje på min datters Golf. Sjekk derfor som sagt utvendige og innvendige pakninge og pakningen som skraper av vann utvendig når sideruta kjøres ned. Pakningen her skal skrape all vann vekk og ikke delvis her og der noe som skjer når pakningen bli gammel og hard.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.105 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.