×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Problemer med Ford mondeo 1993 1,8l

Mer
14 år 4 uker dager siden #3696 av Rajohan
Hei

Jeg har litt forskjellige problemer med min ford mondeo 93 modell.

1 problem: Brekk lyset i dashbordet lyser konstant hva kan være årsakene til dette? Kan jeg ha lekasje i bremsene?

2 problem: Bilen går ganske dårlig, første gir er værst (omtrent som å kjøre en kald moped) har fått en som kan litt om bil til å se på den å han mente det kunne være en pakkning i motoren som hadde rykki (har også olje på pluggene om det kan være til hjelp).

3 problem: Har problemer å starte bilen når den har vært i bruk for under 1 time siden. Jeg hører tenneren går men motoren går ikke rundt (den starter etterhver men må mange ganger opp i 20 forsøk osv) men om bilen har stått stille en stund gjerne 2-3 timer starter den alltid på første forsøk uten problemer. Kan dette ha sammengeng med problem 2?
Mer
14 år 2 uker dager siden #3721 av Raptor
1 problem: Brekk lyset i dashbordet lyser konstant hva kan være årsakene til dette? Kan jeg ha lekasje i bremsene?
SVAR: Har du bremseklosser som styrer allt bak og disse er nedslitt så vises dette lyset. Det kan også være feil med bryter i brekk under håndbrekkonsoll inne i bilen. Fungerer håndbrekket normalt? Om det gjør det er det som regel bryteren for brekket som henger eller er defekt.

2 problem: Bilen går ganske dårlig, første gir er værst (omtrent som å kjøre en kald moped) har fått en som kan litt om bil til å se på den å han mente det kunne være en pakkning i motoren som hadde rykki (har også olje på pluggene om det kan være til hjelp).
SVAR: Dette skulle tilsi at toppakningen lekker olje inn eller paraplytetteringene over ventilene er lekk.


3 problem: Har problemer å starte bilen når den har vært i bruk for under 1 time siden. Jeg hører tenneren går men motoren går ikke rundt (den starter etterhver men må mange ganger opp i 20 forsøk osv) men om bilen har stått stille en stund gjerne 2-3 timer starter den alltid på første forsøk uten problemer. Kan dette ha sammengeng med problem 2?
SVAR: Om pluggene er oljet vil de ikke gi gnist nok eller ingenting og motoren er tungstartet. Du sier ikke hvor langt bilen er gått? Når du får start så test dette. Kjør motoren ut på 2 gear eller opp i godt turtall. Slipp gassen og la den rulle ut. Gi brått gass. kommer det da en \"SVART\" røyk.. er dette uforbrent olje. Vi er da inne på meget dyre reperasjoner evt. byttemotor. Synd å si det, men slik er det bare - dessverre. Olje på pluggene er et dårlig tegn. De skal være gylden etter at motoren er kjørt godt varm.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
13 år 5 måneder dager siden #4098 av Zuliu
svar på nr.3, du sier tenneren går men ikke motoren, regner da med at det er innslaget på startemotoren du hører, du kan nok føye til en ny startemotor på lista di :P
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.102 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.