×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

MC går dårlig i fuktig vær

Mer
14 år 8 måneder dager siden #3114 av johannes1976
Jeg har en 1977 mod Honda CB750 K7 som i det siste har begynt å fuske når været har vært fuktig. Det virker som den ikke tenner på alle pluggene, og jeg får den bare opp i 60-70 kmt. Motoren dør med en gang på tomgang, og dette skjer som nevnt bare når det er fuktig, og etter at jeg har kjørt et par minutters tid. Jo fuktigere det er, dess verre er problemet.

Jeg har dekket til coilen og skiftet plugger, men problemene er der fremdeles. Kan det være tennpluggkablene som trekker vann slik at et par av pluggene ikke vil tenne? Både coil og kabler er eksponert for evt fuktig vær.

Tennpluggkablene kan ikke byttes uten å måtte skifte hele coilen samtidig (gammel patent) til 1500 kr, så jeg vil gjerne være sikker før jeg evt kjøper ny.

Takk for svar.

Vedlegg:
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3115 av Karl
Det kan være ledingene eller at det kommer vann i luftfilteret, men har du vel kansje sjekket?

Er ledningene \"gamle\" sprukne?

Jeg er ikke noen ekspert så jeg vet ikke så mye om ledningene/ coil.

Karl
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3116 av Raptor
Luftfilter har ikke med dette å gjøre! Om det er bil eller motorykkel så er fusking i mildvær, regn osv. forenlig med vann eller overslag på det elektriske.
Dette kan være coil eller pluggrelatert. Ofte er det i dag iallfall på biler at hver plugg har en egen coilenhet. Overslag p.g.a dårlige plugghetter kan også være årsak. For å sjekke dette må en ta en og en plugghette av for å eliminere bort hva slags cylinder som \"slokner\". Stopp for hver gang du tar en plugghette av eller på ellers så får du deg i verste fall et støt som kan være farlig om du er ønfintlig for strøm og her er det høyspent som beveger seg. Merker du ikke noe forandring så sett på den du tok av og fortsett til neste. Er dette noe som kommer og går hele tiden så kan det være vanskelig å finne akkurat hvilken cylinder/plugg/coil som er problemet.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3117 av johannes1976
Ja, problemet er nettopp at det kommer og går. Hvis jeg kjører inn til siden og holder motoren i gang forsvinner symptomene til jeg begynner å kjøre igjen.

Men en gang fortsatte problemene selv om sykkelen stod i ro i flere timer, og da jeg startet opp ble bare to av eksosrørene varme. De to i midten var kalde, selv etter 5 minutter.

Coilen er to enheter, med to kabler koblet til hver. Jeg vet ikke hvor gamle kablene er, men de er ikke sprukne.

Mulig at jeg bare må bestille ny coil med kabler og hetter, tennpluggene skiftet jeg for noen uker siden.

Enig?

Colien ser slik ut, vis det skulle være av interesse:

Vedlegg:
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.129 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.