×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Ustabilt varmeapparat Camry V6 GXI

Mer
15 år 7 måneder dager siden #1985 av aleksnor
Hei!

Flott forum dere har her, vært å kikket litt rundt og funnet ut litt forskjellig. Men jeg har som heading sier en Camry 89 modell, som er gått vel 300 000, bunnsolid bil og motor. Men varmeapparatet oppfører seg rart, virker som no regulering ikke fungerer. Kan stille det på varmt og kjører jeg helt jevnt holder det seg sånn, med om jeg må akselrere eller gi på litt så endrer det seg og det går over til ganske så kald temp, må da trykke/hold på styringen for varme/kulde, ikke hardt, men bare dytte den litt oppover eller no, så blir det varmt igjen (men ikke bestandig, noen ganger må jeg bare vente 10 min før jeg får til varme). Samme gjelder også når den står på kaldt, den kan gå over til å sende ut varm luft. Virker heller ikke som jeg får til noen mellom ting, enten fullt varmt eller fullt kaldt. Virker som det gjelder utensett om den står på 0-1-2-3-4.

Takk på forhånd og håper jeg kan få orden på dette rimelig og før kulda setter inn.<br><br>Endret av aleksnor, den 23/09/2008 23:19
Mer
15 år 6 måneder dager siden #1987 av Raptor
Hvordan er det med temperatur på motor? Kan være luft i systemet også..

NB: du sier 10 min. Er det fra kald motor så er det normalt. Kjølevann skal først bli varmt og slippe gjennom termostat før varmeapparat får varmt vann.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 6 måneder dager siden #1990 av aleksnor
Motoren holder seg så varm som den skal, blir egentlig veldig rask varmt, tar ikke så lenge som ti minutter, men måler på dashbordet viser vørtfall at den ligger halvveis mellom varm og kald. Jeg kan ha kjørt lenge med varm luft så plutselig blir det kaldt, og da får jeg den ikke til å bli varm på en stund.

Luft i systemet, må jeg bytte noen pakninger da?
Mer
15 år 6 måneder dager siden #1992 av Raptor
Som regel ikke pakninger. Når en eksempelvis bytter frosveske/kjøleveske så må dette vanligvis gjøres slik: Fyll på frostvekse til det omtrent renner over i ekspansjonstank/radiator. Start motoren og sett varmeapparat på fullt. Følg med temperaturen på dashbord. Motoren vil da gå ca. 10-15 min. før den slipper vann gjennom i termostat. Etterhvert som frostveska forsvinner inn i systemet så skal du etterfylle umiddelbart. På termostathus er det en liten skrue/ventil som skal åpnes såvidt når det begynner å bli varmt og termostat har sluppet gjennom vann. Ut denne ventil kommer det vanligvis luft. La all luft komme ut til det bare renner veske. La motor gå enda ca. en 15 minutter etter at den er varm. Er denne prosessen ikke overholdt så er det luft i systemet og en kan få de symtomene du beskriver. En annen ting er at spjeld i varmapparatet kan være løse eller at disse ikke betjenes riktig fra dashbord. Prøv iallfall dette. Er systemet fra før fullt så er det bare å varmkjøre - løs lufteskrue og la all luft komme ut. Husk å etterfylle frostveske - gjerne etter en prøvetur.<br><br>Endret av Raptor, den 25/09/2008 16:28

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.092 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.