×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Golf 2 med pipelyd

Mer
16 år 5 måneder dager siden #1163 av Maggs
Golf 2 med pipelyd opprettet av Maggs
Har en golf 2 90-mod. Gammel bil, men pent kjørt de fleste år:-) I det siste har det oppstått en pipelyd fra fronten av bilen når den er i bevegelse, gjerne etter at den har kjørt et par hundre meter kommer den snikende. Den gir seg hvis jeg svinget til venstre, men er der når jeg kjører rett eller mot høyre. Kan også virke som den gir seg litt når jeg tråkker inn klutsjen. Noen som har noen råd. Hadde satt pris på svar.
Mer
16 år 5 måneder dager siden #1164 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Golf 2 med pipelyd..Hmmm
Pipelyder er oftest vanskelig om en ikke hører frekvensen. For å ta det fra ting som det kan være så kan det være skive som subber i steinavviser, skive som subber mot klossene og lager lyd. Det kan være en begynnende defekt lager. At den gir seg når du trykker inn clutch har nok med at belastningen avtar da. Det kan være like mye venstre som høyre forhjul.

Det beste er å jekke bilen opp og sveiv hjulet rundt. Det skal ikke være noe knakkelyder hverken den ene veien eller den andre. Har du en verkstedjekk så kan du heise begge hjulene opp og kjøre bilen forsiktig i 2' gear samtidig som du ratter begge veier.
NB: Vær OBS på at bilen står støtt.
Ta på hjulet kvart på 3. Deretter klokka 6 (over og under) og kjenn etter slakk. Er det slakk her så er det som regel lageret. Siden Golf er forhjulstrukket så kan det også være drivknuter. Som sagt veldig vanskelig med ulyder når en ikke hører disse men bilen må iallfall jekkes opp for å fortsette vidre med feilsøkingen.

Lukke til!

mvh. Raptor<br><br>Endret av Raptor, den 03/10/2007 20:32

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.113 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.