×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Opel vectra 1997 1.8

Mer
11 år 5 måneder dager siden #7180 av kimalex26
Har for tiden litt problemer med opelen min, så lurer på om noen her inne har peiling på hva som feiler den.
Sliter for tiden med at bilen stopper når jeg tar inn klutchen både i fart og når den står stille. Ganske plagsomt spesielt når jeg står i kø og må hele tiden starte motoren. Til tider er den helt grei og stopper ikke i det hele tatt. Lurer på om det kan ha noe med startsperren å gjøre for lampen har begynt å lyse. I instruksjon-boka til bilen står det at lampen som lyser er motorelektronikk-startsperre!
Noen som har peiling på hva dette kan være??
Mer
11 år 5 måneder dager siden #7197 av osexpert
Hadde liknende problem. Dette var løsningen for meg: 1) Det var ett ventileringhull i forgasseren som var tett (www.simonk695.plus.com/Vauxhall-Vectra/V...a-Stalling-Cure.html) så det måtte "borres" opp. 2) Tomgangsregulatoren hadde sotet igjen, prøvde først å rense i bensin, men ble aldri helt bra så den ble byttet. 3) En vakumslange (koblet til forgasser) var utett (hadde knekk i seg) og ble byttet. Tipper du også har ett eller flere av disse problemene. Ingen lampe lyste i mitt tilfelle, så kan hende det er annet\flere problemer. Her må du på verksted å lese ut feilkode (evt. kjøpe utsyr for å lese ut selv).
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.101 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.