×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Min W202 ble svakere og nå vil den ikke starte.

Mer
11 år 5 måneder dager siden #7134 av Kuvaas
Mercedes Benz C180 1996 Classic (174000 km)

Jeg merket igår at bilen bilen stadig ble svakere ved at farten sank på speedometeret selvom jeg ga gass. Det begynte først etter jeg hadde vært ute og kjørt en times tid og ble stadig værre, til det punktet at bilen nærmest ikke ville gå fremover. Etter bilen hadde fått kjølet seg en stund, startet den og kjørte uten problem, fram til den ble varm igjen, og det samme skjedde igjen. Idag, når jeg kjørte en tur til butikken, merket jeg også det samme på veien dit. Bilen ble tregere og tregere og når jeg nærmet meg butikken måtte jeg nesten krabbe til parkeringsplassen i første gir, men kom da fram. Så var jeg vel inne på butikken i 5-10 minutter og gikk til bilen igjen. Jeg vrei om nøkkelen, men bilen ville ikke starte denne gangen. Det var som om den tente, men bare ga seg rett etter. Jeg tenkte det ville fungere igjen om jeg ventet en stund på at den ble kald. Jeg ringte da en kamerat som hentet meg, og kjørte meg tilbake ca 6 timer senere. Jeg hadde da håpet å få start på den, men det gjorde jeg altså ikke. Jeg så at det var litt lite frosvæske på den, og fylte deretter, men det hjalp ikke.

Er det noen som har noe peiling på hva som kan være feilen, og hvordan jeg kan fikse det?
Mer
11 år 5 måneder dager siden #7139 av Knut2009
Hei.
Det kan jo være gåen toppakning/sprukken topp bl. mange andre ting. Få sjekket kompresjon på sylindrene så har du noe å gå etter.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.102 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.