×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Motor kjøler seg ikke ned...

  • trond
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 7 måneder dager siden #4710 av trond
Motor kjøler seg ikke ned... opprettet av trond
Hei, har problem med bilen min. Audi a6 2.4 98mod.
Etter å ha byttet olje,oljefilter,luftfilter, og tennplugger selv, er nytt problem oppstått.
Jeg har vært litt sløv og utsatt det jeg nå har byttet, og jeg hadde planlagt reg-reim bytte på verksted i neste mnd.

Problemet mitt nå er: Før dette oppsto lyste kjøleveske lampen ved kaldstart, og slukkes når motor er varm. Men etter jeg byttet,olje,filter og plugger har jeg fått et nytt problem.

Motoren blir ekstrem varm,kjøler seg ikke ned, og det drypper kjøleveske fra undersiden av kjøleveskebeholderen hvor det er et åpent hull, hullet ser ut som et hull som skal være der for lufting. Selv er jeg usikker.

Det ryker fra motor fordi det drypper kjøleveske ned på varme motor deler. Kjølevæskenivået har vært fullt og det samme i hele vinter.

Jeg lot bilen gå på tomgang idag til det ble litt varme i motor, og da oppdaget jeg litt vann som snek seg ut i enden av eksosrøret.


Er kjølesystemet kaputt? Har jo funka gjennom hele vinter, og nå etter oljeskift og div så plutselig dette. Har toppen tatt kvelden?

Har du noen råd til meg?
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4713 av Knut2009
Hei. Først må du få stoppet all lekasje og se til at det er nok kjølevæske. Lampen lyser hvis det er for lite. Kansje må du bytte beholderen. Kjøleviften som sitter på radiatoren skal starte når motoren blir varmere enn normalt og den styres av en føler som vanligvis, sitter på radiatoren. Den kan være defekt eller det er bare dårlig kontakt. At det kommer vann ut av eksosrøret betyr ingenting. Det er bare kondens.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.104 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.