×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Merkeverksted verdt de ekstra kronene?

Mer
15 år 1 måned dager siden #2507 av herrflick
Kommer med en liten \"skrekkhistorie\" til dere fra min BMW verden. Har en BMW 520-98 modell som jeg satt inn på mitt autoriserte Bosch-verksted fordi den ikke startet. Den ble satt inn, og feilen ble funnet, en sensor i drivakselen som var gåen, denne skiftet de for 3000. (bilen min lugget som bare det etter reparasjonen) Men i samme slengen fikk jeg i fleisen at en topp pakning hadde gått, og at jeg hadde en defekt vannpumpe ved samme verksted, noe som ville koste meg skjorta! De sa samtidig at å gi et prisoverlag på dette var vanskelig, da det kunne ende med at hele motorblokka gikk (?) ved en slik operasjon, og jeg da måtte ut med en helt ny motor (javel?). Dette synes jeg hørte merkelig ut, og satte den derfor inn på BMW-verkstedet litt lenger bort i gata. Der undersøkte de bilen hele dagen og kunne ikke finne noe tegn til verken defekt topp pakning eller vannpumpe. Lekkasjen kom fra en slange som hadde mistet festet sitt i motoren, og det var der all væsken rant ut. Og husker dere det jeg fortalte om i begynnelsen om at jeg ikke fikk start på bilen min og måtte skifte veivaksel-sensor? Den hadde de montert feil på Bosch verkstedet, noe som var grunnen til at bilen min lugget når jeg kjørte etter jeg fikk den derfra. BMW monterte denne riktig, og nå går bilen som ei klokke, uten verken ny topp pakning eller vannpumpe, som forøvrig ville kostet med 16.000 stive kroner!

Heretter velger jeg merkeverksted!

:blink: :woohoo: :unsure: :angry:
Mer
15 år 1 måned dager siden #2508 av Raptor
Hmm. B) Det skurrer ofte i bilbransjen til tider da noen fabrikerer feil for å få mer og gjøre. Alle merkeverksteder har faste priser for hver jobb såfremt det ikke dukker opp noe nytt underveis, men da skal eier underrettes. Ved 2 tilfeller har EU kontroll påvist feil på min sønns og datters bil uavhengige av hverandre. Siden jeg er teknisk utdannet innen flyteknikk/bil så ville jeg kontrollere dette også ved selvsyn. Feil fant jeg ikke og bilene måtte til ettersjekk - noe jeg tok på et annet verksted. Ved begge tilfellene fant de ikke noe, feiler som i utgangpunktet var relatert støtdempere, forstilling etc. Jeg fulgte av prinsipp saken til topps hos veimyndighetene eller Statens Biltilsyn og begge verkstedene som var merkeverksteder relatert andre bilmerker enn de som ble satt til EU kontroll mistet sin EU bevilgning (periodisk kontroll) i ett år. Så da så. Et godt råd er at får du mangellapp på din bil så sett denne inn til et annet verksted for evt. rep. De støtter neppe hverandre solidarisk.;)

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 1 måned dager siden #2509 av herrflick
Huff ja, liten tvil i at denne bransjen skurrer. Men godt noen tar tak;) Men i mitt tilfelle, burde jeg ikke i det minste krevd å fått tilbake arbeidspengene på den feil monterte sensoren? Sensoren som BMW ettermonterte riktig? I tillegg kostet jo verkstedoppholdet på BMW det dobbelte av det det måtte, grunnet at de lette etter en feil som aldri var der, grunnet feil diagnose fra Bosch verkstedet? Det er vel ingen tvil her om at Bosch verkstedet prøvde å loppe meg for en ny topp pakning som det aldri har vært noe galt med? Enten så er en topp pakning og vannpumpe gåen, eller så er de ikke? Mener dette er et forsøk på å loppe meg, de hevder jo det er dyre feil på bilen min, som ikke BMW finner etter en hel dag? Hva gjør man med sånt?
Mer
15 år 1 måned dager siden #2510 av Raptor
Når vannpumpa er gåen så lekker det vann eller vannet fordamper på et annet vis og blir borte. Tempen går opp og hyppige påfyllinger sier at noe er galt. Ulyd i vp kan også høres noen ggr.

Å påstå at toppen eller pakningen er gåen sier jo endel om bilens tilstand. Da lekker den eller også der forbruker vann eller olje. Den kan også bli død på en eller flere cylindere.

Å Sjekke dette er kurant. En skrur ut plugg for plugg og tar en kompresjonstest(ikke almannsverktøy) For store ulike verdier fra normalen sier at noe er feil. Om kurven er ok. verdi er kompresjonen bra. Er toppakningen gåen så kan det komme masse røyk eller damp bak ved gasspådrag. Motoren går som regel dårlig, vandrer i turtall.

Nå er noe av disse eks. inviduellt fra bil til bil så det også er sagt.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 1 måned dager siden #2512 av herrflick
Det var en lekkasje, men denne kom fra en slange inntil termostathuset som hadde blitt løs, denne ble skiftet. Nå er det ingen lekkasje, og bilen går som ei klokke, uten pakning eller pumpefeil. BMW tok ut pluggene og gikk inn med kamera i blokka for å sjekke, tok også en trykktest uten å kunne påvise noe.
Mer
15 år 1 måned dager siden #2515 av Raptor
Kjempers! Da er det noen som trengs å konfirmeres.. he he..

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.139 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.