Jeg har en Caravelle 1997 2.4d som etter å ha kjørt ca 500 meter plutselig stoppet. Den var en time tidligere kjørt ca 6 mil så den var god og varm. Jeg har nå byttet et rele som er nummerert 100 uten at det hjalp. Ved startforsøk er det ikke livstegn. Jeg har byttet dieselfilter og det virket tett for det rant ikke diesel ut av betydning når jeg snudde det opp ned. Ved startforsøk så småtenner den litt nå men vil ikke starte. Fyllte filteret breddfullt med diesel før montering. (Savnet pakning under den slangetilkoblingen som er festet med en låsesplint, men ikke sikkert denne skal ha pakning). Har sjekket om det kommer ddiesel fra dyserør og det pipler litt her. Ser også at den klare sugeslangen fylles med diesel. Drivrem er kontrollert og det som gjenstår nå er sperreventil for dieselen og gløderele. Ved startforsøk så tenner den litt de første sekundene for så å bli helt død igjen. Tok av returslangekoblingen på dieselpumpa (banjonippel)og blåste for å sjekke om returen var åpen. Her var det ikke tett iallefall. Jeg lurer også på om jeg kan få slike små tenninger om glødingen er død. Utgangspunktet var at motoren stoppet momentant under kjøring så det er vel lettest å mistenke drivstofftilførselen. Jeg fikk jo tenninger etter filterbytte også så sansynligheten er vel stor for at problemet ligger her eller ved at elektrisk ventil for diesel ikke virker...

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.