Oppdaget att det lekker olje ut på eksosmanifolen og detta ga da en voldsom røyk og lukt..er bare 7500 km siden oljeskift og måtte etterfylle 2,5 liter olje. Hva kan være feil? Det er en ww passat tdi 2000 modell som har gått 192500. MVH
Det kan være en toppdekselpakning som trenger utskifting eller en slange som lekker olje. Det går en oljeslange/rør til turbo som må s
Kommentarer
Etter dette går ikke bilen som den skal. Den fusker og harker. Den mister liksom drivkraften. Noen ganger så går den helt fint også mister den motorkraftemn Dette er en ww passat 1999 Mod 1,8 tiptronick. Har også lagt merke til att det kommer en svart bakgrund der det står vilket gir den er i, den kommer og går.
Her skal det være minimalt med slark. Slark er indikasjon på slitte foringer som følgelig ikke vil tette: Olje lekker ut gjennom foringene til innsuget og forbrennes i sylinderne. Eksos og kompressortrykk et kan trenge gjennom foringene og følge oljereturlednin gen til bunnpanna. Dette gir overtrykk i veivhuset og massiv oljelekkasje kan bli resultatet.
Tørk vekk olje i innsugslangen, sett den på plass igjen. Ta en kjøretur på et par km. Av med slange igjen og sjekk for olje.
Er det mye olje i slangen: Bingo -> slitte turbo foringer.
Jeg syns det kan virke som defekt turbo på denne bilen.
Skiftet lammeller/kløts j med glidelager. etter skift er det nesten umulig å få den i første gear. og av og til får jeg den ikke ut av første gear.
En gang døuet motoren når jeg fikk satt den i første.
Noen ganger står den bom fast i første og når man skal løse ut og kjøre virker det som den henger på svinghjulet , den kveles/bremser..
Hva kan det være ?
hva gearkasse passer til denne?
har du en liggende?
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.