Når jeg skal starte motoren igjen, kort tid etter den ble stoppet (motoren er varm), vil den ikke. Når jeg setter på tenningen lyser ikke glødelampen og da starter ikke motoren (starteren går). Dette skjer av og til. Etter at motoren har kjølt seg noe (etter bare få minutter) og jeg forsøker igjen lyser glødelampen og motoren starter lett. Det virker som om motoren ikke får diesel, og at det er en sammenheng mellom dieselpumpa og glødelampa. Kan det være et relè som er slitt? Vet dere hvilket relè dette er? Dette skjer oftere og oftere nå.
Bil: VW Caravelle 2,5 tdi Modell: 1998 Km stand: 100000
Hilsen P. Kristiansen
Svar:
Jeg ville nok først målt alle glødepluggene for å se om det kan være en eller flere dårlige! Men den beste måten for deg er jo å gå innom et VW verksted for å lese av eventuelle feilkoder som kan ha sammenheng med problemet ditt!
Kommentarer
Det er ikke TDI men har samme problemet.
Når motoren er kald kan jeg høre et klikk i diselpumpen når jeg slår på tenningen, når den er varm kommer ikke dette klikket.
Forsøkte i dag med å spyle diselpumpen med kaldt vann da kom det ett klikk, tror derfor at det kan være diesel solenoiden som henger. Om dette skyldes at diselpumpen er tørr eller er slitt har jeg ikke funnet ut av enda. Har lest på ett sted at man kan tilsette litt gearolje eller 2 taktsolje i diseltanken fra tid til annen som skal hjelpe med å smøre pumpen.
Typisk problem på disse bilene, og det er byttet ut til ett bedre relee nå.
Hvis ikke glødelyset kommer på, åpnes det heller ikke for diesel, og det går ikke å starte
Hvis jeg ikke husker feil, har releet vag # 109.
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.