Hei! Har en B230F som fusker mye, i det siste har også bensinforbruket steget! Når jeg kobler av luftmengdemåleren så går den bedre, men etter en stund blir den rå, og stopper. Spesielt ille er det med fuskingen når bilen er kald, men den er langt ifra frisk når den er varm heller. Dette skal jo være gode biler, men i det siste har den vært bare slitsom å kjøre, hver gang jeg tar i gang på første gir og girer til 2. i 25-30km/t så er det som om den ikke kommer før etter 5sec. igjen! Den bare rister og jukser. Har sjekka og justert tenninga, samt pluggene. Pluggledningene er ikke byttet men tror feilen ligger i innsprutsystemet. Også sjekket luftfilter! Etter allt dette har jeg laget meg en egen "teori" om at motoren rett og slett er så slitt at den egentlig trenger en fetere blanding enn den får, men hvis den får en fetere blanding går den jo ikke gjenn om Eu-kontr. Samt. at forbruket vil da stige ennå mer.
Svar:
Skifter du luftmengdemåleren eller luftmassemåler som det heter på denne så tror jeg at problemet forsvinner. Dersom det ligger noen feilkoder som gjelder mager eller fet blanding i minnet til styreenheten så er jeg nesten sikker! Det er også en mulighet for at din lambdasonde er defekt, men den må du få målt først. Jeg ville også fått en grunninstilling på spjeldet pluss en skikkelig rens med rensespray (One Shot fra Kent virker bra). Virker ikke dette så kan du jo ta en sjekk på selve motor når det gjelder slitasje og slikt, for motoren har jo gjort en god jobb med så mange kilometer! Hilsen Bilinform.
Kommentarer
hvor for " stor olje forbruk"?
Hva er regler for "register reim"?
HVa er grunnen for "dekk slitasje"?
starter går tregt?
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.