Volvo 850 2996 modell Helt død

Hei! Igår på vei hjem fra jobb stoppet bilen min mens jeg kjørte. Jeg lå på E6 i ca 110, og skulle kjøre forbi en bil. Jeg ga litt gass også smalt det og bile stoppet, men startet like etter av seg selv. Jeg kjører til siden og stopper, motoren går helt fint uten ulyder, men da jeg går ut får o sjekke så kjenenr jeg at det lukter skikkelig svidd og det ryker mye av eksospotta. Jeg stopper bilen og prøver å starte igjen, og dette går helt fint, men det ryker av eksospotta. Jeg kjører videre i sakte fart for å komme meg av E6 og røyken gir seg etter hvert.

Jeg kjører til nærmeste bensinstasjon for å ringe etter hjelp. Mens jeg ringer så lar jeg bilen stå og gå, og brått så stopper den, men denne gangen starter den ikke og den er helt tom før strøm. Sjekket ikke om det faktisk er strøm på batteriet da, men bilen fikk iallefall null strøm.

Svar:
Om det er strøm på batteriet kan en jo bare sjekke om lysene er normal, men det kan de også være om batteriet viser under 12 volt. Det er under belastning til starter en kan måle om batteriet leverer nok med noe så enkelt som et voltmeter. At motoren dør og det lukter svidd og ryker i eksosen kan være at katalysator raste sammen og tetter det hele av ut-eksos. At batteriet ble tomt øyeblikkelig kan være en kortslutning. Du skriver heller ikke noe om bilen oppførte seg normalt mens du kjørte til bensinstasjonen. Jeg tenker litt også registerreim her, at denne har hoppet over en tagg. Da vil registeret bli feil og motoren kan være vanskelig og starte om det er flere tenner som er hoppet over. NB: Du skriver at årsmodell er 2996, men antar det skal være 1996 modell)
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Nyhetsbrev



Motta HTML?

Joomla Extensions powered by Joobi

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Fartsbøter

Fartsbøter

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.