Hei!
Har en Volvo 460 GL 2,0l 1994 modell. Km.stand: 97500
Har plutselig fått problemer med at batteriet tappes for strøm, både under kjøring og når den står parkert. Har nettopp skiftet batteri, da jeg trodde at det skyldtes det gamle batteriet. Men problemet er der fortsatt. Dynamoen lader som normalt. Når det begynner å bli lite strøm igjen på batteriet får motoren problemer med å gå normalt på tomgang, og jeg må ha turtall på motoren for å holde den igang.
Svar:
At dynamoen lader som normalt betyr ikke at batteriet blir oppladet. Du må måle spenningen på batteriet som skal være tilnærmet likt den spenningen som er på dynamoen! Denne spenningen skal være ca 14 volt med motoren i gang. Er den ikke det så er det dårlig kontakt på plussiden eller minusledninger. Dersom batteriet tappes for strøm så må det være en rimelig stor forbruker som tapper strøm dersom det ikke er feil på dynamo eller ledninger til batteri!
Kommentarer
For å kunne kjøre uten å ha stadig tomt batteri tar jeg ut sikringen til bremselysa når jeg parkerer.
Den endelige løsningen er å kjøpe en ny bremsebryter på Volvo til 70 kroner og se om man ikke klarer å bytte den selv. Den sitter over bremsepedalen men er litt klønete å komme til.
Syns det er rart at det bare plutselig skjer. OG jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre! Kan du svare meg på mail: [email protected]. For jeg vet ikke nårr jeg får sjekka nette osv om du har svart. Håper dette går i orden!
Vennligst Hilsen Tommy Slind
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.