Volvo 240 - rusta baksjerm og lading??

Hei.eg lurte på om kor mykje det vil koste å sveise ein bakskjerm og hjulbrønn på ein volvo 240(sånn ca)dersom det blir gjort på ein verksted.pluss at eg har bytta dynamo og regulator.men den lade fremdeles ikkje.kva er feil?helsing volvojohn.


Svar:
Det er ikke lett for meg å si hvor mye dette vil koste, men forbered deg på et dyrt verkstedbesøk. Du må huske at de fleste bilverkstedene tar ca 600 i timen og ganger du dette med et par dagers jobb pluss en del tusen på lakkverkstedet så er det en dyr bakskjerm. Du må rett og slett ta turen innom et eller mange bilverksteder og få en fastpris dersom du er heldig. Hvorfor jeg sier det jo du skjønner at når man skal sveise rust så kan dette lett utvikle seg til et mareritt på grunn av skjulte rusthull. Hvorfor bilen ikke lader? Det er en forutsetting som må følges når det gjelder problemer med lading på bil og det er å kunne måle seg til feilen! For at bilen skal begynne å lade så må noen ting være til stede først. Dynamoen må snurre dobbelt så fort ca som motorens veivaksel ved hjelp av en stram kilereim. Det må være god pluss fra batteriet og god jord. Deretter må det være en ladelampe som må lyse ved tenning på og når motoren sløkker skal denne slukke som et varsel om at dynamoen lader. Måler du for eksempel 11,5 Volt på batteriet og det er 17 på dynamoen så er det ikke jordingsforbindelse mellom dynamo og batteri! Få en kyndig bilmekaniker til å måle dette så slipper du mer tull!

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.