Motoren fungerer yppelig når jeg kjører.Men når den bare går på tomgang,så jager den.Den jager ikke når den er kald,kun når den er varm. Hvis jeg klemmer sammen slangen til tomgangs regulatoren,så går motoren jevnt og fint.Vis æ klemmer for mye ,så går turtalet ned. Finner ingen falskluft heller.
Svar:
Jeg har vært borti dette problemet på noen Volvoer og de er fryktelig avhengige av at det er reint i spjeldhus og at spjeldåpningen er riktig justeret. Justering av spjeldhus bør gjøres av kyndige folk da dette er veldig ømfintlig, skal ikke mye til for å få det til! Tomgangstiller kan jo også renses men jeg tror nok at feilen ligger i spjeldhuset! Hilsen Bilinform.
Kommentarer
Kjører du ikke en svenskregistrer t bil i norge ?
Nå må du slutte og tulle så mye
han kom engang med et rele for å fjerne støy i bilstereon til en kamerat også rygger han på biler å går å gjemmer seg etterpå, driver flyttebyra med en sammenrasa campingvogn osv.. Datateknikk Studios flyttebyrå, fantasiverden han lever i
Viktigest av alt, det bør IKKE gå strøm i KRETSENE! Sjekk at alle e-lytt kondensatorer er tømt for strøm først!
Bør helst gjøres av fagkyndige!
opptil 90% av alle sånne feil,
er at ting er så simpelt som i at kontaktorer demonteres og monteres igjen,
vips, så funker alt!
Igjen, som mange ser, finnes det en hvit "guffe" i kontaktorene,
som oftest også har tørket ut!
Dette er silicone-pasta, som er der for og å holde fuktighet ute,
annbefales også å putte inn "sica-gel" inn i alle elektronikkboks er,
dette er ett produkt som tiltrekker seg all fuktighet.
Disse "posene" er noe man vil finne i forsendelse som inneholder elektronikk,
de er posjonert i små posepakninger!
Du har nok muligens funnet sånne i esker
til henholdsvis tv, stereoannlegg m. mer!
Bruk disse i elektronikkboks er
som er lukket også!
dette merkes spessielt ved at feil er periodevis, og forsvinner delvis eller helt ved lavere temperaturer!
Vær spessielt oppmerksom på at når du åpner boksene, vær JORDET godt,
ikke bær nylon eller annen typen klesplagg som skaper statisk strøm!
Skaff en MESSINGBØRSTE for bruk på kretskort, tynnbustet tettsittende børste, legg press på børsten når du beveger over kretsbanene, og for all del, bruk visuell oversikt med kraftig romlys, så ser du hvor du bør bruke børsten, dessuten, kan ting være så enkelt at kontakter må avmonteres og tilbakemonteres da gatesalt kan danne korrosjoner og derav høy motstand som igjen kan skape feilsignaler i elektronikken!
Før alt annet gjøres, annbefales det og prøve dette først!
Viktig å skaffe silicone-pasta, og dekke alle kontaktpungter når kontaktorer åpnes, dette for å hindre vanninntrengnin g senere!
å bør je sjå etter her, når bilen går ujevnt?
Har itte fått bilen ennå, men, selger sier den går ujevnt, vil prøve å skifte besnsinpumpen, bå'e i tanken, og forran v. motoren!
Som elektrikker, sjekker je alle jordpunkter, så får je sjå å det kain være!
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.