Ventiltikking på RS turboen og turboproblem!

Hei.. Vurderer å kjøpe en RS Turbo, men jeg lurer på dette med ventil klikking. Bilen har ganske "mye" klikking. Betyr ventil klikking at motoren er slitt? Hva koster dette å reparere? Bilen fusker også noen ganger på turboen. jeg får liksom ikke noe effekt noen ganger.  
Bil: Ford Escort RS Turbo   Modell: 1989   Km stand:  113500

Hilsen
  Vidar


Svar:
En mulighet for at vippearmer og kamaksel er slitt er stor og at eventuelt hydrauliske ventilløftere er defekte eller slitte! Tar du en motorflush (motorrens) på motoren din så kan du nok kanskje få bort problemet dersom oljeskiftene har uteblitt en del ganger. Da blir det mye oljeslagg i kanaler og dette gjør at ventiløftere blir tette. Be et bilverksted ta en motorflush før du gjør noe selv. Hva det koster å reparere er jo veldig avhengig av hvor du går og hvilke feil! Har du problemer med turboen så må du måle ladetrykket når feilen er der, men det er sikkert vanskelig. Har du ikke en ladetrykkmåler i bilen? Sjekk alle vakumslanger som går til wastegaten og andre som er i forbindelse med turboen. Er det fin lyd i turboen? Får den smøring? Kjennes den fin og lett ut og er det riktig slakk i akslingen? Sender du bilen til en Fordforhandler så vet de hvordan dette skal kontrolleres og repareres! Hilsen Bilinform og vi setter pris på en tilbakemelding fra deg. 

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.