Tikker i ventilene og stopper!

Hei! Har tre spørsmål: Spurte deg for en stund siden angående tikking i hydrauliske ventilløftere og du anbefalte en motorflush. Det virket!.....en uke. Har hørt at det finnes et stoff du heller i oljen etter en motorflush som skal gjøre metallet glattere, et teflon-stoff? Hva er dette? Spørsmål 2: Når jeg løsner ojlepåfyllingslokket når motoren går så stopper den. Er dette normalt? Hvilket dreiemoment har denne bilen og hva sier dette?  
Bil: Mazda 626 2.5 v6   Modell: 1992   Km stand:  130000

Hilsen
  Espen Svendsen


Svar:
Det var jo fint at det virket!.......en uke! Kan det være at behandlingen ikke var nok? Det virker jo som om det er fryktelig tett i systemet ditt og når bilen stopper bare du løsner oljepåfyllingslokket kan jo tyde på at det er tett en eller annen plass i forbindelse med veivhusventilasjonen eller at bilen bruker fryktelig mye olje på grunn av slitasje på stempelringer eller ventilpakninger. Hvordan er oljetrykket? Dette burde du vurdere å sjekke! Dette teflonstoffet som tilsettes i oljen har jeg ingen kjennskap med, men kanskje er det andre som har hørt om dette så send tilbakemeldinger. Dreiemomentet på din motor er 217 Nm/4800 omdreininger per minutt og har 121Kw eller 165 Hk/5600 omdreininger per minutt og sier at det er en motor med stor trekkraft som jo er det viktigste ifølge de fleste forståsegpåere. Takk for spørsmålet og velkommen tilbake til bilinform.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.