Tikkelyd og skjærelyd (2).

Jeg fant ut at lydene fra drivverket viste seg å være utløserlageret på clutchen. Hva sjer dersom jeg ikke skifter dette lageret? Ellers så fant jeg ut at jeg har mistet olje.. MYE olje under kjøringen, faktisk fra litt over full, til minimumstreken på pinnen. Sammenhenger her mon tro? Ellers har jeg enda ikke hatt tid til å sjekke noe mer da jeg har holdt på med en defekt girkasse.  
Bil: Ascona 2.0E   Modell:     Km stand:   

Hilsen
  Robert Lund


Svar:
Dersom du ikke skifter utløserlageret så vil dette lageret gå i oppløsning fordi det ikke er noe lager lenger men stål mot stål og vi vet alle hva friksjon vil føre til etterhvert. Det vil nok føre til at du ikke kan geare lenger fordi det ikke skjer noe når du tråkker inn den venstre pedalen lenger. Oljen kan gå rett inn i forbrenningskammeret fra ventilstyringene på grunn av manglene tettninger, oljeringene på stemplene vil med normal kjøring ikke bli ødelagde men med deg vet man jo aldri. Kanaler fra oljepumpa og opp til topplokket skal jo gå gjennom toppakningen og her kan det lekke inn i forbrenningskammeret. Disse tingene vil jo gi en blå røyk av dimensjoner og en fryktelig oljestank. Ha du kikket etter om det lekker olje fra motoren? Simmeringer, pakninger som det tyter olje ut av når oljetrykket er oppe! Det er da fryktelig så mye fritid du har som klarer å holde på med dette her. Takker for spørsmålene dine og for at du velger oss i bilinform å dele dine erfaringer med.

 Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.