Strømproblemer med Suzukien også!

Et annet problem med Suzukien er også at den ikke vil starte med nøkkel, går ann å renne den i gang. Det kommer bare et klikk. Hadde batteriet til lading og den starta greit opp. Kjørte litt starta den en del ganger så blei det bare mindre og mindre strøm og så sa det klikk. Bytta batteriet mot et opplada. starta på 1 forsøk. Med et uhell daua den igjen. Da eg da skulle starte den opp igjen så kom det bare klikk. Prøvde mange ganger men sa bare klikk. Ettter litt prøving kom det opp røyk ifra rundt starteren der en plass. Lurer på om dere kan hjelpe meg med spørsmålene mine. Et anna problem er okså at det smeller i potta på den?? noe som kan vere galt???? Har en Suzuki Sj 410 84 mod. 1 liter. Lurer på om dere vett om å mange hester det er i den? er det andre motorallternativer?? i 413 å mange hk er det der?? syntest motoren er litt slapp.! lurer på om det er mulighet for å dra ut noen hester til?? har tilgang på 413 deler er det noe her som kan brukes??? evt forgasser mm ? Lurer okså på En Volvo b 20 motor å mange hk er det der??? er det noe spess enn må passe på ved f.eks bytting av motor??? Et spm til. Bruker den i skogen. Bare no søppel å ikke ha servo. Er det noen mulighet å sette det inn i den???? takk for en bra tjeneste.  
Bil: Suzuki Sj 410   Modell: 1984   Km stand:  180000

Hilsen
  Runar Sangesland


Svar:
Dersom det ryker fra starteren så er det sikkert fordi det er dårlig kontakt på innslagsreleet eller en jordingsledning som er løs. Sjekk alle ledninger som går fra batteriet til startmotoren, de må ikke være løse. Om mulig så se etter på hvor det ryker fra når den klikker, på den måten vil du se hvor det er dårlig kontakt. Mål ladingen på bilen, den skal helst være over 14 Volt. Det er mulig at det er selve startmotoren som er defekt, men du får sette en bilelektriker på saken så kan han finne feilen og rette den uten at du behøver å gjøre noen feil. Smelling i potta vil sikkert komme som en følge av ditt forrige spørsmål til bilinform. Hvor mange hester du har vet jeg ikke, men det kan ikke være så mye. Prøv å putte på den forgasseren du snakker om å se hvordan det går. Volvo b20 har sikkert ca 100 hester, men den kan du bare glemme å putte inn i din bil. Bytting av motor fra en type til en annen er komplisert og krever masse kunnskap og at alle, alle delene er tilgjengelige. Det beste er god tid og at bilen med motoren står ved siden av den du har. Skal du ha servo må du være sikker på at du får med alle de delene som trengs og selvfølgelig sjekke at det passer på din motor. Håper på en tilbakemelding på dette fra deg og takk for spørsmålet og velkommen tilbake til bilinform igjen. 

Klikk her for å spør bilmekanikeren
 

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.