Startproblemer volvo 240 B230F

Hei. Dynamoen på volvoen min takket for seg her for 2 uker siden. Var ute å kjørte og plutselig forsvant den ene tingen etter den andre. Kupeviften, radioen, vindusviskere etc. Tilslutt døde hele bilen. Hadde startkabler liggende og fikk hjelp av en annen kar. Bilen startet helt fint med en gang. Ganske kjappt etter vi tok startkablene av døde bilen igjen. Vi gjorde dette et par ganger med samme resultat. Konkluderte med at det var dynamoen som var ødelagt. Bilen ble stående til dagen etterpå. Meningen var å taue bilen hjem. Vi ville likevel prøve å starte bilen for å se. Nå ville den ikke starte med startkabler. Enda den startet helt fint 3-4 ganger dagen før. Hva hadde skjedd i løpet av natten liksom?? Vi tauet bilen hjem. Jeg skrudde av dynamoen og fikk overhalt denne. Da dynamoen var vel på plass igjen ville bilen fremdeles ikke starte. Merkelig. Bilen startet altså helt fint 3-4 ganger med startkabler lørdagen, men da vi skulle hente bilen søndagen ville den ikke starte. Hæ??? Har jeg kanskje skadet noe med startkablene?? En overspenning eller noe?? Har skiftet tenningsmodul, coil, rotor og fordelerlokk. Har også skiftet drivstoffpumperelè. Fremdeles ingen start. Har skrudd ut en plugg og klarte ikke se noe gnist da jeg kjinnet. Det lukter bensin av pluggene, men de er ikke våt. Hva kan problemet være?? Har hørt om en svinghjulsensor og en hallgiver. Kan problemet ligge der?? Kan hele styringsenheten være deffekt?? Det som er merkelig er at dette plutselig bare skjedde over natten. Bilen starter helt fint ene dagen, men vil ikke neste dag. Dette er altså en Volvo 240 GLE, 1989 modell, B230F. Har gått ca 210000 km. Stasjonsvogn. Håper noen har svar.


Svar
: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 chrisi19 29-05-2011 23:41
under hanskerommet bak teppe på gulvet skal det ligge en liten hvit boks.(et rele for tenning og bensinpumpe) hadde det samme problemet i dag eg oxo. det releet kan funke ene dagen å fucke seg andre dagen. så eg har gjort det jævlig enkelt. eg har 2 brytere(av-på). en som går på bensinpumpen og en som går på tenningen. eneste som er helt på trynet er det at du alltids må ta de bryterene av når du stopper bilen =)

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.